Pay It Your Way
Oppgaven vi fikk var å skape oppmerksomhet rundt Burger Kings Nice Price konsept, og minne målgruppen på at du alltid kan få et billig måltid hos Burger King
Aktuelt byrå
DIST Creative
Burger King har mindre markedsbudsjetter enn hovedkonkurrenten McDonalds, som i tillegg kommuniserer tungt rundt sine Nice Price produkter. Burger Kings Nice Price tilbud i kampanjeperioden var den helt nye burgeren Hot Salsa. Den kostet bare 18 kroner, men noen ganger kan selv det være litt mye for en student med trangt budsjett eller en tenåring som lever på lommepenger. I hvertfall når McDonalds leverer cheeseburgere til 10 kr. Hvordan kunne vi forsikre oss om at alle hadde råd til å prøve den nye Hot Salsa burgeren? Uansett hvor lite penger du måtte ha? Og samtidig skape ekstra oppmerksomhet rundt Burger King og deres mantra Have It Your Way?
Vi laget et system som ga kundene muligheten til å betale burgeren sin med Facebook likes, og hvor vi samtidig oppnådde en fantastisk spredning av Burger King i sosiale medier.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2010 Butikker, restauranter og kjeder