Kampanjen består av tv-reklame, avisannonser og nettannonsering der hovedbudskapet er «Få all musikken hjem til deg. Canal Digital spanderer WiMP.» Den unike avtalen har gjort at rundt 700.000 av Canal Digital sine kunder har fått musikktjenesten WiMP inkludert i tv-abonnementet.
Det er laget flere reklamefilmer som forteller at Canal Digital spanderer WiMP på sine tv-kunder. I den første, som lanseres i dag, viser et knippe norske artister noe av bredden i det norske innholdet som er tilgjengelig. De som er med er blant andre D.D.E., Datarock, Bertine Zetlitz, Lars Vaular, Ole Ivars, Madcon, Øyvind «Vinni» Sauvik, Timbuktu, Maj Britt Andersen, Eva & the Heartmakers og Stella Mwangi. Alle stilte opp for å gi et felles løft for musikkbransjen og avtalen som nå er gjort mellom Canal Digital og den norske streaming-tjenesten. Den første reklamefilmen vises for første gang på TV2 i dag og vil kunne ses på tv-skjermen utover sommeren og høsten.
Kampanjen består av tv-reklame, avisannonser og nettannonsering.
PC/Mac-versjonen av WiMP er gratis for alle kabel-tv-kunder med digital-tv og parabolkunder som har kanalpakkene Familie eller Entertain.
Reklamefilmen er laget av Try Reklamebyrå.
Konsulent: Lars Mitlid
Prosjektleder: Marte Heiersted
AD: Egil Pay
Tekstforfatter: Lars Joachim Grimstad
Ansvarlig i Canal Digital Kabel TV: Markedsdirektør Toril Silkoset
Ansvarlig for Aspiro/WiMP: Markedssjef Mads Gåsemyr
Produksjonsselskap: Bacon
Regi: Martin Werner
Produsent: Magne Lynger
Involverte byråer
TRY