Pimper WiMP

Canal Digital lanserer i dag en ny reklamefilm hvor en rekke av Norges mest kjente musikere deltar for å promotere innholdet i musikktjenesten WiMP.

15250 ed7c0 original

Kampanjen består av tv-reklame, avisannonser og nettannonsering der hovedbudskapet er «Få all musikken hjem til deg. Canal Digital spanderer WiMP.» Den unike avtalen har gjort at rundt 700.000 av Canal Digital sine kunder har fått musikktjenesten WiMP inkludert i tv-abonnementet.


Det er laget flere reklamefilmer som forteller at Canal Digital spanderer WiMP på sine tv-kunder. I den første, som lanseres i dag, viser et knippe norske artister noe av bredden i det norske innholdet som er tilgjengelig. De som er med er blant andre D.D.E., Datarock, Bertine Zetlitz, Lars Vaular, Ole Ivars, Madcon, Øyvind «Vinni» Sauvik, Timbuktu, Maj Britt Andersen, Eva & the Heartmakers og Stella Mwangi. Alle stilte opp for å gi et felles løft for musikkbransjen og avtalen som nå er gjort mellom Canal Digital og den norske streaming-tjenesten. Den første reklamefilmen vises for første gang på TV2 i dag og vil kunne ses på tv-skjermen utover sommeren og høsten.


Kampanjen består av tv-reklame, avisannonser og nettannonsering.


PC/Mac-versjonen av WiMP er gratis for alle kabel-tv-kunder med digital-tv og parabolkunder som har kanalpakkene Familie eller Entertain.


Reklamefilmen er laget av Try Reklamebyrå.

Konsulent: Lars Mitlid

Prosjektleder: Marte Heiersted

AD: Egil Pay

Tekstforfatter: Lars Joachim Grimstad

Ansvarlig i Canal Digital Kabel TV: Markedsdirektør Toril Silkoset

Ansvarlig for Aspiro/WiMP: Markedssjef Mads Gåsemyr

Produksjonsselskap: Bacon

Regi: Martin Werner

Produsent: Magne Lynger

Involverte byråer

Frame

TRY