Pol lanserer Brings svenske julekampanje med et brak

Julens små og store utslipp er temaet for filmen som skal gå på svensk TV fram mot jul. Bak kampanjen står Pol og det svenske produksjonsselskapet Giants and Toys.

Julepromp

En litt grønnere jul

Jul er høytid for netthandel og de siste årene har andelen julegaver kjøpt online eksplodert. Brings satsning på fossilfrie leveringer i alle de største svenske byene er utgangspunktet for denne julekampanjen.

– Co2-utslipp og jul er kanskje ikke to begreper som matcher sånn helt naturlig. Jul vet jo alle hva er, men Co2 er et ganske usynlig fenomen. Lite håndfast på en måte. Vi var helt enkelt nødt til å oversette utslippet til noe vi alle er litt mer kjent med. Og som i seg selv faktisk er et miljøproblem. Fjerting altså, sier tekstforfatter Marius Hanstad i POL.

Det er summen av alt som betyr noe

Med en ambisjon om å være utslippsfrie innen 2025 har Bring et tydelig grønt mål.

– Det betyr mye for oss å ta ansvar som logistikkaktør. Vi også opptatt av å ha en positiv tilnærming til miljøarbeidet. Skal vi lykkes med de store utfordringene, må alle gjøre litt framfor at noe få gjør mye. Også i julen, avslutter Gisela Björkgren i Bring.

Se filmen her.

Involverte byråer

84522 91bbd original
Giants & Toys Filmproduksjon
H

Henrik Sundgren

Regissør

C

Christian Rehnfors

Ansvarlig produsent

A

Alina Rydbeck

Line Producer

Andre involverte

M

Monica Solberg

Ansvarlig hos Bring Sverige

G

Gisela Björkgren

Ansvarlig hos Bring Sverige

N

Nina Danielson-Kienast

Ansvarlig hos Bring Sverige