En litt grønnere jul
Jul er høytid for netthandel og de siste årene har andelen julegaver kjøpt online eksplodert. Brings satsning på fossilfrie leveringer i alle de største svenske byene er utgangspunktet for denne julekampanjen.
– Co2-utslipp og jul er kanskje ikke to begreper som matcher sånn helt naturlig. Jul vet jo alle hva er, men Co2 er et ganske usynlig fenomen. Lite håndfast på en måte. Vi var helt enkelt nødt til å oversette utslippet til noe vi alle er litt mer kjent med. Og som i seg selv faktisk er et miljøproblem. Fjerting altså, sier tekstforfatter Marius Hanstad i POL.
Det er summen av alt som betyr noe
Med en ambisjon om å være utslippsfrie innen 2025 har Bring et tydelig grønt mål.
– Det betyr mye for oss å ta ansvar som logistikkaktør. Vi også opptatt av å ha en positiv tilnærming til miljøarbeidet. Skal vi lykkes med de store utfordringene, må alle gjøre litt framfor at noe få gjør mye. Også i julen, avslutter Gisela Björkgren i Bring.
Involverte byråer
Henrik Sundgren
Regissør
Christian Rehnfors
Ansvarlig produsent
Alina Rydbeck
Line Producer
Andre involverte
Monica Solberg
Ansvarlig hos Bring Sverige
Gisela Björkgren
Ansvarlig hos Bring Sverige
Nina Danielson-Kienast
Ansvarlig hos Bring Sverige