Pusterom på nett

Miklagard Hotell sin nye hjemmeside er det første snikgløttet inn i det som blir et av Gardermoen-regionens største hoteller når dørene åpner 15. oktober.

1
2
3

Miklagard Hotell ligger i Ullensaker og blir det nye flaggskipet til hotellkjeden Haut Nordic. Med Miklagard golfbane som nærmeste nabo vil hotellet blant annet romme en stor spa-avdeling, 1500 m2 med kurs- og konferansefasiliteter i tillegg til 507 rom og suiter når byggearbeidene er ferdige.

Kommersiell direktør Kenneth Jensen i Haut Nordic forteller at Miklagard Hotell skal være et pusterom fra omverdens kjas og mas.

– Detaljfokus og beliggenhet gjør at vi vil skille oss tydelig fra våre konkurrenter. Her skal det føles riktig å senke skuldrene, bruke sansene og oppleve en reise i unike opplevelser. Jeg føler at dette fanges veldig godt opp i den nye hjemmesiden som TRY Apt har utviklet og designet for oss. Uavhengig av brukerens ønsker, tas man imot online på en behagelig og inviterende måte.

Designer Johanne Radford begynte på oppgaven med en tydelig retning om at sluttresultatet skulle speile kundens DNA.

– Miklagard blir et eksklusivt hotell med to hovedmålgrupper; forretnings- og fritidsgjester som er vant til å reise og bo på hotell. Det er viktig at begge føler seg sett og ivaretatt når de er inne på miklagard.no, og at de enkelt finner det de søker. Rundt hjemmesidens integrerte bookingløsning er det et åpent, luftig design som er atypisk for det innrammede uttrykket mange hotellkjeder bruker. Hotellets nære bånd til Istanbul er fanget opp i typografien og de gjennomgående grafiske elementene, sier Radford.