Radiominimalisme fra Futatsu
I sin vinterkampanje for M-Klasse, bruker Mercedes-Benz få ord, ingen vitser eller effekter for å illustrere fremkommelighet.
I sin første radiokampanje er Mercedes forsiktige med å bruke for mye tid, vitser eller for mange ord, skriver Futatsu i en melding.
Radiospottene inneholder alle den samme setningen, men lest på måter som gir antydninger til eksotiske destinasjoner som Tibet, Australia eller den indre norske vidda.
Vi har tradisjonelt sett vært forsiktige med radio, fordi vi ikke kan vise frem bilen i dette mediet. Det er også vår oppfatning at radioreklame fort kan bli enerverende og litt for kvikk og morsom, derfor har vi villet ligge helt nedpå når vi først forsøkte oss her. Det kler dessuten Mercedes-Benz å være antydende, sier salgs- og markedssjef Christian Gottschalk.
Fremkommelighet i vanskelig terreng er et viktig salgskriterium for SUV-en.
Vi ville skape assosiasjoner til fremkommelighet ved eksotiske destinasjoner, fremfor å lage noe veldig absolutt og ferdigformulert, avslutter salgs- og markedssjef Christian Gottschalk.
f6106449-25df-434c-8898-cf242aff8135.mp3
9f852abc-5aeb-4ebf-8ab6-ce7be6c50b0f.mp3
654ab1a4-2082-4fbf-a262-dd9c8f6c0657.mp3
Involverte byråer
Futatsu Industries