Radioresepsjonen-trio blir Papaya, SMFB står bak identiteten

Før sommeren ble det klart at Radioresepsjonen forlater NRK til fordel for Schibsteds podkast-plattform PodMe. Nå er de klare med nytt konsept, og SMFB står bak den visuelle profilen.

Papaya

Radioresepsjonen som har holdt det gående i 13 år, er en av Norges største suksesser på radio noensinne. Gjennom sine etter hvert velkjente karakterer, spalter og drodling om dagligdagse ting har de opparbeidet seg en dedikert fanskare, og blitt et fenomen på norsk radio. Det var derfor kontroversielt at trioen nå valgte å forlate NRK til fordel for PodMe, og det har vært knyttet stor spenning til hva det nye konseptet skulle bli.

Det er SMFB som står bak ny profil og kommunikasjon for Papaya, som er redaksjonens nye navn.

Digital board
Iphone
Oppslag
Boards

– Vi har jobbet med VG i seks år nå, så det var ekstra stas å få muligheten til å jobbe med PodMe-prosjekter, sier Fredrik Melby, head of design i SMFB.

– Det har vært en spennende oppgave. En oppgave som vi har gått ombord i med stor respekt for det som er skapt. Radioresepsjonen er jo en bauta i norsk radiolandskap som mange etterhvert har utviklet et nært og kjært forhold til, fortsetter han. – Redaksjonen har selv vært direkte involvert i utviklingsarbeidet og det har på alle måter vært en inkluderende prosess. Det har jo vært litt nybrottsarbeide også, i en kategori man tidligere ikke har jobbet mye med design utover podcast-covers, avslutter Melby.

Se filmen her.

Byråleder i SMFB, Kristian Kristiansen kan fortelle at de gjør stadig flere tverrfaglige oppgaver, men også rene designoppdrag.

– Et økende antall oppdragsgivere ser fordelen av å kunne jobbe med et fagmiljø som kan bistå med helhetlige merkevareprosesser. Fra innsikt og analysearbeid, strategisk rådgivning og comms-planning til å bringe strategier til live på tvers av alle kontaktpunkter med kundene sine. Designprosjektene våre strekker seg fra designkonsepter for artisten Onkel P, den siste vinen til Wongraven og Harahorn Gin, til mer komplekse identitetssystemer som YT for Tine.

Involverte byråer

22656 cabdf original
SMFB
F

Fredrik Melby

Head of design & Art Direction

G

Geir Lysbakken

Senior Design

S

Sindre Broager Grøn

Motion Design

K

Kasper Bergquist

Motion Design

96763 e14e2 original

All Images Filmproduksjon

Andre involverte

S

Sebastian Ludvigsen

Fotograf