Ramirent tar et oppgjør med maskinpsykopater i ny kampanje
Ramirent, som er ledende innen utleie av maskiner og utstyr til bygg og anlegg, er nå ute med en ny merkevarekampanje som skal få flere til å leie fremfor å eie egen maskinpark. Det er Schjærven Reklamebyrå som har utviklet det nye kommunikasjonskonseptet «Det skal lønne seg å leie».
Aktuelt byrå

Schjærven Reklamebyrå

– Med den nye kampanjen, som går både på radio og digitalt, ønsker vi å nå ut til små og mellomstore bedrifter som i dag ikke leier. sier Christina Niemi, markedssjef i Ramirent. – Det er mange fordeler med å leie fremfor å eie utstyr; ikke bare reduserer du investerings- og vedlikeholdskostnadene for bedriften, du får også tilgang på en stor og moderne maskinpark og bidrar til sirkulærøkonomien ettersom flere kan dele på utstyret.
– I dagens samfunn hvor det å spare både penger og miljø blir stadig viktigere, er det spesielt gøy å få jobbe med en aktør som Ramirent, sier Anne Cathrine Aasen, konsulent i Schjærven Reklamebyrå.
– Ettersom trangen til å eie eget utstyr ligger i ryggmargen hos mange, er vår jobb vel så mye å endre holdninger, som å øke preferansen til Ramirent, fortsetter hun. – Vi har ønsket å nå ut til flest mulig innen bygg- og anlegg, både de på byggeplassen og på hovedkontoret. Får å få til det har vi laget en rekke radiospotter som harselerer med alle de der ute som tviholder på sine egne maskiner og verktøy. De vi kaller maskinegoister og verktøygjerrigknarker som du kan høre mer om i radiospottene nedenfor.
Sagveien står for produksjonen av radiospottene, mens Re:Media er ansvarlig for mediestrategi og spredning.
På bildet øverst, teamet Ramirent/Schjærven: fv. Iren L. Aagaard (Prosjektleder, Schjærven), Tom-Andre Olsbø-Nøstvold (medierådgiver Re:Media), Christina Niemi (markedssjef Ramirent), Espen Skrolsvik (tekstforfatter, Schjærven), Anne Cathrine Aasen (konsulent, Schjærven) og Øivind Eide (AD, Schjærven).
Drill
Gravemaskin
Knekkebrød i tandemvals
Involverte byråer

Iren L. Aagaard
Prosjektleder
Anne Cathrine Aasen
Konsulent

Jon Iver Helgaker
Regissør
Håkon Nybø
Lyddesigner
Karine Klundby
Produsent
Tom-Andre Olsbø-Nøstvold
Medierådgiver
Andre involverte
Christina Niemi
Markedssjef Raminent
Anne-Mari Kiær
Markedskoordinator Raminent