Reklamefilm basert på en løgn

Coop og Coast Retail tar i bruk en voksende sverdfisknese for å få nordmenn til å spise mer fisk. Det er WAL som har klekket ideen, og Pravda med Sigve Aspelund på regi som har produsert filmen.

Fiskenese thumb

– Det har i lang tid blitt fokusert på alle variasjonsmulighetene som finnes med fisk; pokebowl, sushi og alle mulige varianter av fisketaco og fiskeburger. Konsumet øker dessverre ikke i tråd med denne kommunikasjonen, og innsikt viser også at nordmenn oppgir at de spiser mer fisk enn det de faktisk gjør. Derfor ønsker vi nå å prøve en litt annen innfallsvinkel, sier markedssjef i Coop Per Olav Andersen.

Kampanjen skal gå på kino, web-tv, utendørs og Snapchat og tas også ut i ulike kampanjer hos Coop-kjedene.

220829 Coop fisk OOH 1185x1750 TRYKK 1x
IMG 7250x

Andre involverte

P

Per Olav Andersen

Ansvarlig hos kunde