Reklamefilm basert på en løgn
Coop og Coast Retail tar i bruk en voksende sverdfisknese for å få nordmenn til å spise mer fisk. Det er WAL som har klekket ideen, og Pravda med Sigve Aspelund på regi som har produsert filmen.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)

– Det har i lang tid blitt fokusert på alle variasjonsmulighetene som finnes med fisk; pokebowl, sushi og alle mulige varianter av fisketaco og fiskeburger. Konsumet øker dessverre ikke i tråd med denne kommunikasjonen, og innsikt viser også at nordmenn oppgir at de spiser mer fisk enn det de faktisk gjør. Derfor ønsker vi nå å prøve en litt annen innfallsvinkel, sier markedssjef i Coop Per Olav Andersen.
Kampanjen skal gå på kino, web-tv, utendørs og Snapchat og tas også ut i ulike kampanjer hos Coop-kjedene.
Involverte byråer

Rikke Stenstad
Prosjektleder
Casper Evensen
Kreatør
Kaja Isnes
Designer
Patrick Wivegh
Designer
Karen Marie Jerpseth
Designer
Andre involverte
Per Olav Andersen
Ansvarlig hos kunde