Remix Me
Gilles og Cecilie Studio har laget animasjonsfilm for den kinesiske mobilappleverandøren Wandoujia.
Aktuelt byrå
Gilles & Cecilie Studio
Animasjonen ble lansert rett etter påske på den kinesiske versjonen av Youtube og andre web-kanaler som reklame for kampanjen Remix Me. Oppdraget er bestilt av reklamebyrået Oookini.
– Alle elementene i animasjonen er håndtegnet og dernest vektorisert i Adobe Illustrator. Vi var også involvert i storyboard og animasjons-regien. Ved hjelp av samarbeidet med Netron animation studio i Fredrikstad ble det liv i illustrajonene våre, forteller Cecilie Maurud Barstad.
Hovedideen: Når du kommer inn på t-banen i rushtimen så ser det ved første øyekast ut som om alle forsvinner inni individuelle digitale flater. Folk ser ut som de kjeder seg, men når man kommer nærmere så har alle en hel spennende parallell digital verden som de kommuniserer med, blir underholdt av, leker med og så videre.
Sangteksten beskriver det hemmelige digitale livet vi alle er del av og at vi alle mikser vår egen digitale verden, derfor navnet Remix Me.