




– «fnugg» er en reklamefri app og nettside som er i ferd med å bli alpinfolkets nye favoritt, og en tjeneste som vil revolusjonere vinterfjellet, sier Camilla Sylling Clausen, generalsekretær i Alpinanleggenes Landsforening, interesseorganisasjonen for alpinbransjen, som står samlet bak «fnugg».
– Vi visste vi hadde en gullidé. Utfordringen var å finne partnerne som kunne virkeliggjøre den. Og det fant vi. Med Making Waves og Anorak på laget vil «fnugg» revolusjonere oversikt og muligheter for alle som elsker snødekte fjellsider.
– Revolusjonen ligger i det enkle brukergrensesnittet Making Waves har utviklet, og mengden relevant informasjon som tilgjengeliggjøres. «fnugg» gir brukerne enkel tilgang til kart over alpinanleggene i Norge, søkefunksjoner for regioner og type anlegg, «anlegg i nærheten», vær og føre-oppdateringer, løypekart, heiskortpriser, åpningstider, kontaktinformasjon og mye mer.
Optimalisering av opplevelser og tidsbruk
– «fnugg» er et knallfint initiativ og en nyttig tjeneste, som vi gleder oss til å ta ut i verden og synliggjøre sammen med Making Waves og alpinanleggene, sier Gaute W. Skåre, kreatør i Anorak.
– Vi i teamet er selv ivrige brukere av norsk snø og fjell, og vi mener alle som står på ski, snowboard, blades eller monoski nå får helt nye muligheter til å optimalisere både opplevelser og tidsbruk.
Skåre forteller at et viktig mål med lanseringen har vært å inspirere vinterfolket.
– Til den oppgaven hentet vi inn Field Productions, med Filip Christensen i spissen. Med et norsk produksjonsselskap i verdenstoppen innen actionsport, som har norske fjell som spesialitet, var det et enkelt valg. Field sitter på en dyp katalog av enestående materiale. Filmen Field har satt sammen for «fnugg» er en feiring av norske alpinanlegg, og det enestående produktet de har å tilby.
– Ingen er bedre rigget til å presentere frikjøring i norsk natur enn Field, mener Gaute W. Skåre, som gleder seg stort til fortsettelsen.