Ruter rekrutterer med nytt språk

Til tross for at Ruter administrerer et av verdens mest teknologisk avanserte kollektivsystemer, var rekruttering til tech-stillinger en utfordring.

Behovet for tekniske fagfolk er stort, men konkurransen om oppmerksomheten til denne målgruppen er ekstrem.

Filmens fokus er mening. Filmen forteller hvordan alle Ruters ansatte hjelper byens befolkning til en enklere og bedre hverdag. Gjennom en helstøpt produksjon ønsker vi å vise frem Ruter som smart, nytenkende, inkluderende og viktig, noe som også speiler en arbeidshverdag i Ruter.

Skjermbilde 2020 05 23 kl 13 10 50
– Vi trenger flere flinke folk, og vi trenger andre folk enn vi gjorde for 10 år siden. Da må vi også kommunisere på en annen måte, sier Lise Stokkeland i Ruter.

– Denne filmen er en del av en større reise som handler om hvordan vi profilerer oss mot nye medarbeidere. Vi trenger flere flinke folk, og vi trenger andre folk enn vi gjorde for 10 år siden. Da må vi også kommunisere på en annen måte, sier Lise Stokkeland i Ruter.

Filmen er produsert av nylig fusjonerte HyperRedink og vil i hovedsak brukes som element i stillingsannonser, men det er også laget egne uttak for sosiale medier.