Saltdalshytta tar seg tid til å være sammen

Med sitt nye kommunikasjonskonsept, «Tid til å være sammen», vil Saltdalshytta bryte med det produktorienterte kategorispråket, og heller ta eierskap til den emosjonelle verdien av å samle familien på et sted.

Saltdalshyttacover

Det er Anorak som står bak lanseringskampanjen sammen med Motion Blur og Niels Windfeldt på regi. Dette er første gang Saltdalshytta benytter TV som en del av markedsføringsinnsatsen.

– Vi ville fortelle en historie om et familieliv som ikke alltid er rosenrødt. I en hektisk hverdag finner vi av en eller annen grunn alltid tid til å krangle. Det er ikke like alltid vi tar oss tid til å bli venner igjen, forteller kreatørene i Anorak.

Se filmen her:

Fra hytteforbud til rekordsalg

2020 har vært preget av brå endringer i hyttebransjen. Fra hytteforbud i mars, til en sommer preget av rekordsalg. Profilfilmen til Saltdalshytta skulle egentlig på luften i mars, akkurat da Norge stengte ned og dialogen rundt hyttelivet ble preget av ord som «forbud» og «hytteskam». Saltdalshytta hev seg i stedet rundt, utsatte lanseringen av profilfilmen og oppfordret i stedet hyttefolket til å bli hjemme.

– I etterkant av hytteforbudet har jo salget av fritidsboliger skutt i været. Hos oss kan alle finne noe som passer deres smak og budsjett, og med et stort utvalg av hyttemodeller i ulike ferdigstillelsesgrader, ønsker vi å tilgjengeliggjøre hyttedrømmen for alle, og bidra til at enda flere får tid til å være sammen, avslutter Stine Røsand, administrerende direktør i Saltdalshytta.

Kortversjoner:

Involverte byråer

Motion Blur Filmproduksjon
N

Niels Windfeldt

Regissør

H

Henrik Pedersen

Post ansvarlig & klipp

D

Didrik Braathen

Grade

K

Kristian Tybakken

Lyd

S

Sindre Hammersbøen

Online

J

Jon Sigsworth

Musikk

Andre involverte

S

Stine Røsand

Ansvarlig hos kunde

T

Trond Arve Nikolaisen

Ansvarlig hos kunde