
Det er Anorak som står bak lanseringskampanjen sammen med Motion Blur og Niels Windfeldt på regi. Dette er første gang Saltdalshytta benytter TV som en del av markedsføringsinnsatsen.
– Vi ville fortelle en historie om et familieliv som ikke alltid er rosenrødt. I en hektisk hverdag finner vi av en eller annen grunn alltid tid til å krangle. Det er ikke like alltid vi tar oss tid til å bli venner igjen, forteller kreatørene i Anorak.
Se filmen her:
Fra hytteforbud til rekordsalg
2020 har vært preget av brå endringer i hyttebransjen. Fra hytteforbud i mars, til en sommer preget av rekordsalg. Profilfilmen til Saltdalshytta skulle egentlig på luften i mars, akkurat da Norge stengte ned og dialogen rundt hyttelivet ble preget av ord som «forbud» og «hytteskam». Saltdalshytta hev seg i stedet rundt, utsatte lanseringen av profilfilmen og oppfordret i stedet hyttefolket til å bli hjemme.
– I etterkant av hytteforbudet har jo salget av fritidsboliger skutt i været. Hos oss kan alle finne noe som passer deres smak og budsjett, og med et stort utvalg av hyttemodeller i ulike ferdigstillelsesgrader, ønsker vi å tilgjengeliggjøre hyttedrømmen for alle, og bidra til at enda flere får tid til å være sammen, avslutter Stine Røsand, administrerende direktør i Saltdalshytta.
Kortversjoner:
Involverte byråer

Rune Roalsvig
Konsulent
Ellen Sørnes Hilleren
Prosjektleder
Niels Windfeldt
Regissør
Henrik Pedersen
Post ansvarlig & klipp
Didrik Braathen
Grade
Kristian Tybakken
Lyd
Sindre Hammersbøen
Online
Jon Sigsworth
Musikk
Andre involverte
Stine Røsand
Ansvarlig hos kunde
Trond Arve Nikolaisen
Ansvarlig hos kunde