«Sånt blir det god melk av»

Slik lyder det nye profilkonseptet til Tine, utviklet av Try reklamebyrå.

14122 bf265 original
14123 72f8f original

Tiden er inne for å bli bedre kjent med leverandørene av råmelka til alle Tines produkter, forteller byrået:

«Det er nemlig ikke bare menneskene som har det godt i Norge. Også norske kuer kan påberope seg å ha det bra. Verdens beste helsetjeneste og et godt dyrestell gjør at forutsetningene for å produsere verdens kanskje fineste melk er de beste», skriver byrået i en melding.

Men at kyra kanskje er litt smartere enn vi har trodd, har vært en godt bevart hemmelighet. Til nå.

Klart vi ble overrasket, men det var jo bare å la kamera gå, sier Egil Pay og Lars Joachim Grimstad i Try.

Filmen er den første av flere som skal gå utover høsten, i tillegg til en serie annonser på samme tema.

Produksjonsselskap for filmen er Paradox med regissør Andreas Riiser og produsent Beate Tangre, og teamet i Try har vært Lars Joachim Grimstad (tekst), Egil Pay (AD), Jørgen Bøhle Bakke (tekst), Eva Sannum (tekst), Cecilie Thue (prosjektleder) og Eivind Moe (konsulent).

Det svenske animasjonsselskapet FIDO har stått for de digitale effektene på kuene.

Ansvarlig hos Tine har vært Brit Græsholt og Lars Galtung.

I mediespilleren: Én film og én annonse.

Involverte byråer

Frame

TRY