Når årets økonomistudenter inntar studiestedene denne høsten, står Econa klare for å følge dem gjennom studietiden, og videre ut i arbeidslivet.
– Vi vet at de som blir Econa Student-medlemmer og som bruker medlemskapet sitt gjennom studietiden er blant de mest lojale medlemmene vi har. Å møte studentene ved blant annet BI, NHH, UiA, NTNU og CBS ved studiestart er en av de viktigste – og morsomste – aktivitetene vi gjør i løpet av året. Målet med kampanjen er å gi økonomistudentene kjennskap til hvem Econa er og hva vi gjør, sier Ragnhild Toyomasu, markedssjef i Econa.
– Det er ingen tvil om at Econa har mange gode medlemsfordeler å tilby økonomistudenter. Men hvordan gjør man en interesseorganisasjon for økonomer interessant og relevant for en målgruppe som så vidt har begynt å studere for å bli det? Oppgaven her ble å finne ut hvilken rolle Econa kan ta i studentenes liv som både er sann, som det er behov for, og som man faktisk kan levere på – og å lage engasjerende kommunikasjon på det, så klart, sier Marianne Skøien Krognes, rådgiver i Anorak NoA.
Medlemsfordelene i Econa omfatter alt fra sosiale og faglige arrangement og kræsjkurs før eksamen, til personlig studie- og karriererådgivning og rimelig studentforsikring.
– Det slo oss at rollen kanskje kan beskrives som et slags fadderskap for livet etter fadderuka – og da kanskje med litt ekstra stødige faddere. Derav ideen om å vise Econas rake motsetning, representert av satsefadder Herman. Han er nok råere på hard partying, men til alt det andre er det kanskje godt å ha Econa å lene seg på, sier Sebastian Pandonis og Stein Simonsen, kreatørene bak kampanjen.
Kampanjen går live i dag og består av et knippe onlinefilmer, sosiale medier, med hovedvekt på Snapchat og TikTok, og utendørsløsninger i tilknytning til de aktuelle studiestedene.
Filmene er produsert av Lucky View, med Christoffer Wæraas Pettersen på regi og Mikkel Graham Guttormsen som produsent. NoA Connect er Econas mediebyrå.
I Anorak NoA har også Silje Tobiassen (prosjektleder), Svein Werner Lyngmyr (designer), Erlend Dal Sakshaug (motion desiger) og Linn Johnsson (strategisk planner) vært involvert.
Involverte byråer
Christoffer Wæraas Pettersen
Regissør
Mikkel Graham Guttormsen
Produsent
Ida Sollie
Rådgiver
Andre involverte
Ragnhild Toyomasu
Markedssjef Econa
Maia Peckel
Markedsansvarlig Student Econa
Panthea Fereidoni Tonna
Teamleder dialog og fordeler Econa
Patrick Sønstevold
Leder markedskampanjer og vekst Econa