Satsefadder fronter ny Econa-kampanje 

Studentmedlemskap i Econa har noen likheter med å ha en fadder, men det er noen forskjeller også – særlig hvis du havner på gruppa til satsefadder Herman. Anorak NoA står bak kampanjen.

Header inne i artikkel

Når årets økonomistudenter inntar studiestedene denne høsten, står Econa klare for å følge dem gjennom studietiden, og videre ut i arbeidslivet.

– Vi vet at de som blir Econa Student-medlemmer og som bruker medlemskapet sitt gjennom studietiden er blant de mest lojale medlemmene vi har. Å møte studentene ved blant annet BI, NHH, UiA, NTNU og CBS ved studiestart er en av de viktigste – og morsomste – aktivitetene vi gjør i løpet av året. Målet med kampanjen er å gi økonomistudentene kjennskap til hvem Econa er og hva vi gjør, sier Ragnhild Toyomasu, markedssjef i Econa.

Noen faddere er best på fest. Til alt det andre har du Econa. Flere kampanjeelementer følger under.

– Det er ingen tvil om at Econa har mange gode medlemsfordeler å tilby økonomistudenter. Men hvordan gjør man en interesseorganisasjon for økonomer interessant og relevant for en målgruppe som så vidt har begynt å studere for å bli det? Oppgaven her ble å finne ut hvilken rolle Econa kan ta i studentenes liv som både er sann, som det er behov for, og som man faktisk kan levere på – og å lage engasjerende kommunikasjon på det, så klart, sier Marianne Skøien Krognes, rådgiver i Anorak NoA.

So Mex

Medlemsfordelene i Econa omfatter alt fra sosiale og faglige arrangement og kræsjkurs før eksamen, til personlig studie- og karriererådgivning og rimelig studentforsikring.

– Det slo oss at rollen kanskje kan beskrives som et slags fadderskap for livet etter fadderuka – og da kanskje med litt ekstra stødige faddere. Derav ideen om å vise Econas rake motsetning, representert av satsefadder Herman. Han er nok råere på hard partying, men til alt det andre er det kanskje godt å ha Econa å lene seg på, sier Sebastian Pandonis og Stein Simonsen, kreatørene bak kampanjen.

Kampanjen går live i dag og består av et knippe onlinefilmer, sosiale medier, med hovedvekt på Snapchat og TikTok, og utendørsløsninger i tilknytning til de aktuelle studiestedene.

Utendørs 1
Utendørs 2 kopi
Utendørs 3 kopi

Filmene er produsert av Lucky View, med Christoffer Wæraas Pettersen på regi og Mikkel Graham Guttormsen som produsent. NoA Connect er Econas mediebyrå.

I Anorak NoA har også Silje Tobiassen (prosjektleder), Svein Werner Lyngmyr (designer), Erlend Dal Sakshaug (motion desiger) og Linn Johnsson (strategisk planner) vært involvert.

Andre involverte

R

Ragnhild Toyomasu

Markedssjef Econa

M

Maia Peckel

Markedsansvarlig Student Econa

P

Panthea Fereidoni Tonna

Teamleder dialog og fordeler Econa