Scandic Norge lanserer lydbok for bedre søvn
Kan en drøy time med bærekraftshistorie hjelpe deg med å sove? Med Trigger på laget har Scandic laget en ny lydbok som skal få deg til å senke skuldrene og sove med god samvittighet.
Aktuelt byrå

Trigger Oslo

«Heng opp håndkleet»-initiativet, utfasingen av plastemballasje, veiing og registrering av matavfall og overgangen til 100 prosent fornybar elektrisitet er viktige grep, men kanskje ikke så spennende for den jevne gjest å høre om.
– Samtidig mener vi det store arbeidet vi gjør innen bærekraft er et viktig budskap å dele, og et godt utgangspunkt for å lage en lydbok med et oppriktig budskap, fremført med et aldri så lite glimt i øyet. Vi håper historien kan ha en beroligende effekt på gjestene våre, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

Stadig flere bruker lyder for å sovne, og lydbøker er noe av det mange lytter til. For å fortelle denne historien har Scandic og Trigger jobbet med å finne Norges mest beroligende stemme, og landet på skuespiller ved det Norske teateret, Oddgeir Thune.
– Da vi kom til punkt 143 i Scandics tilgjengelighetsstandard tenkte vi at en beroligende natta-lydbok var en perfekt måte for oss å formidle det imponerende arbeidet de legger ned i bærekraftarbeidet sitt, steg for steg, tiltak til tiltak. I den verden vi lever er det tross alt beroligende å vite at gode ting skjer, sier Eystein Norderval og Magdalena Kamøy, i det kreative teamet i Trigger.
I bunn av kampanjen er det samtidig et stort alvor. Det siste klimatoppmøtet viste at verden fortsatt har en lang vei å gå. Stress, uro og bekymringer for klimaendringer er grunner til at mange sliter med å få sove.
– Selv om vi setter det litt på spissen hvor beroligende en bærekrafthistorie kan være, er det en oppriktighet i bunn av denne kampanjen. Vi ønsker å inspirere både gjester og ansatte, og vise at vi har et helhetlig fokus på bærekraft i alle deler av virksomheten vår, sier Birkeland Westby.
Scandics lydbok har fått navnet «A Good Night’s Sleep», og er tilgjengelig på Spotify.
Du kan også høre et utdrag her:
Involverte byråer

Eystein Molland Norderval
Kreativt team
Siri Røhr-Staff
Konsulent
Babak Behrad
Strategisk rådgiver
Malin Lauritzen
Prosjektleder

Andreas Veie-Rosvoll
Regi
Olav Nedberge
Lyddesign
Mie Sten
Casting
Andre involverte
Heidi Moss
Country Marketing Manager Norway, Scandic Norge
Monika Stray
Markedssjef Scandic Norge
Lars Vestad
Kommunikasjonssjef Scandic Norge
Tine Birkeland Westby
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Scandic Norge