Scandic Norge lanserer lydbok for bedre søvn

Kan en drøy time med bærekraftshistorie hjelpe deg med å sove? Med Trigger på laget har Scandic laget en ny lydbok som skal få deg til å senke skuldrene og sove med god samvittighet.

Scandic lydbok

«Heng opp håndkleet»-initiativet, utfasingen av plastemballasje, veiing og registrering av matavfall og overgangen til 100 prosent fornybar elektrisitet er viktige grep, men kanskje ikke så spennende for den jevne gjest å høre om.

– Samtidig mener vi det store arbeidet vi gjør innen bærekraft er et viktig budskap å dele, og et godt utgangspunkt for å lage en lydbok med et oppriktig budskap, fremført med et aldri så lite glimt i øyet. Vi håper historien kan ha en beroligende effekt på gjestene våre, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby.

Tine Birkeland Westby
Lanserer bærekraftkampanje: Tine Birkeland Westby i Scandic Norge. Foto: Tone Mella

Stadig flere bruker lyder for å sovne, og lydbøker er noe av det mange lytter til. For å fortelle denne historien har Scandic og Trigger jobbet med å finne Norges mest beroligende stemme, og landet på skuespiller ved det Norske teateret, Oddgeir Thune.

– Da vi kom til punkt 143 i Scandics tilgjengelighetsstandard tenkte vi at en beroligende natta-lydbok var en perfekt måte for oss å formidle det imponerende arbeidet de legger ned i bærekraftarbeidet sitt, steg for steg, tiltak til tiltak. I den verden vi lever er det tross alt beroligende å vite at gode ting skjer, sier Eystein Norderval og Magdalena Kamøy, i det kreative teamet i Trigger.

I bunn av kampanjen er det samtidig et stort alvor. Det siste klimatoppmøtet viste at verden fortsatt har en lang vei å gå. Stress, uro og bekymringer for klimaendringer er grunner til at mange sliter med å få sove.

– Selv om vi setter det litt på spissen hvor beroligende en bærekrafthistorie kan være, er det en oppriktighet i bunn av denne kampanjen. Vi ønsker å inspirere både gjester og ansatte, og vise at vi har et helhetlig fokus på bærekraft i alle deler av virksomheten vår, sier Birkeland Westby.

Scandics lydbok har fått navnet «A Good Night’s Sleep», og er tilgjengelig på Spotify.

Du kan også høre et utdrag her:

Involverte byråer

75568 43544 original
Trigger Oslo
E

Eystein Molland Norderval

Kreativt team

S

Siri Røhr-Staff

Konsulent

B

Babak Behrad

Strategisk rådgiver

M

Malin Lauritzen

Prosjektleder

Både Og logo
Både Og Lydproduksjon
A

Andreas Veie-Rosvoll

Regi

O

Olav Nedberge

Lyddesign

M

Mie Sten

Casting

Andre involverte

H

Heidi Moss

Country Marketing Manager Norway, Scandic Norge

M

Monika Stray

Markedssjef Scandic Norge

L

Lars Vestad

Kommunikasjonssjef Scandic Norge