
Men nettopp det foreslo Breakfast at Høibakk Vafler skulle gjøre. Med et mediebudsjett på hele 0,- for å få oppmerksomhet rundt et mulig salg, ble det nødvendig å tenke litt annerledes.
– Ideen er så enkel som at vi ønsket å selge 1 liter vaffelrøre for 1 million kroner. Med i den prisen får man hele selskapet, forteller Henrik Bydal i Breakfast.
Breakfast har jobbet med Høibakk Vafler lenge, og har utviklet en leken profil, og hjulpet Høibakk Vafler med å etablerer seg i markedet. Da tiden var inne for eierne å teste markedet for salg, var det viktig med en idé som passer med selskapets stil og tone.
Selve ideen ble lansert med et par SoMe-innlegg, en Finn-annonse og så fattet redaksjoner over hele landet interesse. Målet var hele tiden å få oppmerksomhet og omtale rundt salget, og det ble det.
– Responsen har vært overveldende, sier Edilberto Maldonado som både har blitt intervjuet av aviser, omtalt i P3, Dagbladet og redaksjonelle medier i tillegg til stor viral oppmerksomhet og konkrete henvendelser fra interesserte kjøpere.
Salgsside: https://hoibakk.no/kjop/
Involverte byråer
Involverte
Kjetil Simonsen
Foto
Edilberto Maldonato
Ansvarlig hos kunde