Målet med kampanjen var å synliggjøre at Adecco er sprintlandslagets sponsor, samtidig som den skulle bygge kunnskap om bedriften.
– Vi har brukt offisielle helfigur-bilder av alle utøverene i sprintlandslaget. Både de som deltok i OL og de som ikke kom med i troppen. Gjennom utdanningen og yrkesdrømmene deres har vi illustrert mulighetene på arbeidsmarkedet. Her i form av «papirdukker», forteller AD i Kikkut, Stig Eilert Svendsen.
– Adecco kan formidle midlertidige og faste stillinger til alle, også de som har høyere utdanning. Det er altså ikke bare vikarer det handler om. Adecco har dessuten en lang og stolt historie som sponsor for norsk idrett, og dette var en fin måte å kombinere synliggjøringen av dette, samtidig som vi fikk fortalt det sportsinteresserte publikum om virksomheten til Adecco.
I forbindelse med renn-dagene var Dagbladet behjelpelige med å rykke inn annonser som kommenterte gårsdagens løp.
Team fra Kikkut:
AD: Stig Eilert Svendsen
Tekstforfatter: Torbjørn Ellingsen
Konsulent: Torbjørn Ellingsen
Prosjektleder: Mia Bussoli Wold
Foto: Lasse Berre
Illustrasjon: Tor Edvin Strøm
Involverte byråer
Vår