Serieannonserte under OL

OL er over. Det er også Kikkuts annonseserie for Adecco, som var på trykk hver dag i Dagbladet under lekene i Vancouver.

15063 4f40e original
15064 dd4d6 original
15065 7f02d original
15066 5cf7a original
15067 191d2 original
15068 84d6b original
15069 bee38 original
15070 c73f9 original
15071 95651 original
15072 291aa original

Målet med kampanjen var å synliggjøre at Adecco er sprintlandslagets sponsor, samtidig som den skulle bygge kunnskap om bedriften.
– Vi har brukt offisielle helfigur-bilder av alle utøverene i sprintlandslaget. Både de som deltok i OL og de som ikke kom med i troppen. Gjennom utdanningen og yrkesdrømmene deres har vi illustrert mulighetene på arbeidsmarkedet. Her i form av «papirdukker», forteller AD i Kikkut, Stig Eilert Svendsen.

– Adecco kan formidle midlertidige og faste stillinger til alle, også de som har høyere utdanning. Det er altså ikke bare vikarer det handler om. Adecco har dessuten en lang og stolt historie som sponsor for norsk idrett, og dette var en fin måte å kombinere synliggjøringen av dette, samtidig som vi fikk fortalt det sportsinteresserte publikum om virksomheten til Adecco.

I forbindelse med renn-dagene var Dagbladet behjelpelige med å rykke inn annonser som kommenterte gårsdagens løp.

Team fra Kikkut:

AD: Stig Eilert Svendsen

Tekstforfatter: Torbjørn Ellingsen

Konsulent: Torbjørn Ellingsen

Prosjektleder: Mia Bussoli Wold

Foto: Lasse Berre

Illustrasjon: Tor Edvin Strøm


Involverte byråer

Logo i sirkel

Vår