Skal revolusjonere produksjon av lyd: Heydays gjør Nomono klar for internasjonal lansering

Har utarbeidet ny merkevarplattform og visuell identitet i forbindelse med den internasjonale lanseringen.

Nomono cover

Det norske lydteknologiselskapet Nomono ble nylig kåret som vinner i den prestisjetunge SXSW Innovation Awards. Heydays har i forbindelse med den internasjonale lanseringen utarbeidet ny merkevarplattform og visuell identitet som er tatt ut til de minste detaljene i appen. Snart lanserer de produktene som skal revolusjonere produksjon av lyd til historiefortelling, podcasting og journalistikk.

– Sammen med Nomono har vi klart å bryte siloene mellom teknologi og design, brand og produkt. Å samarbeide tett med Nomono har vært essensielt for å forstå mulighetene som ligger i utviklingen av et skalerbart designsystem, som både skal fungere emosjonelt og funksjonelt. Som for andre start-ups er merkevarebygging og design en investering som skal lønne seg raskt på bunnlinja, og desto viktigere for oss å sikre effektive prosesser og lønnsomme løsninger. Vi er veldig stolte av arbeidet vi har gjort sammen med teamet i Nomono og muligheten til å følge de på denne reisen, sier Thomas Lein, Creative Director i Heydays

Concept
02 Nomono Icons
03 Nomono Cloud UI
05 Nomono Blurx
08 Nomono So Me v2x
11 Nomono Welcome Card
13 Nomono Appx

I over ett år har Heydays jobbet tett med Nomono sitt eget designmiljø med å oppdatere merkevaren og danne et helt nytt designsystem for deres digitale produktet. Gjennom innledende innsiktsarbeid har Heydays jobbet med å forstå målgruppens emosjonelle og funksjonelle behov og hvordan dette overlapper med produktets egenskaper.

13 Nomono Design system
Colors
Nomono business cards 6x
Nomono Sound Capsule zoom
Retail Storefront Window Mockup PSD copy
Slide 16 9 57

– Heydays har vært en viktig del av utviklingen av det fremtidige visjonen for Nomono. De har vært en utrolig god samarbeidspartner og har hjulpet oss med mange ulike utfordringer gjennom et mangfoldig team av brand- og ux-designere. Heydays har sørget for at merkevaren og den digitale opplevelsen stemmer overens med vår visjon og kundens behov, sier CEO og gründer Jonas Rinde.

Resultatet av innsiktsarbeidet er en ny merkevarehistorie og designkonsept som spiller på kjernen av Nomono sin visjon; å fjerne støy for å forsterke historiefortellingen. Dette designkonseptet har resultert i en visuell identitet som både spiller opp produktets funksjonelle egenskaper og dens emosjonelle virkninger. «Making voices heard» har blitt et sentralt budskap som spiller på dette konseptet.

Brand video.

– Den nye merkevareplattformen fokuserer på noe som alltid har vært i kjernen av Nomono internt, men som ikke har vært en del av merkevareopplevelsen utad. Som de fleste tech-startups har det hovedsakelig vært de funksjonelle kvalitetene til produktet som blir løftet frem. Ved å gjøre historiefortelling og kreativ frihet til en sentral del av merkevaren har vi klart å skape et visuelt og kommunikativt uttrykk som treffer Nomono sin visjon og deres målgruppe bedre, sier Felix Skaara, Senior designer i Heydays.

Involverte byråer

92392 d0313 original

Heydays