For mange arbeidsfolk er det kritisk at hanskene er kutt-, slag- og stikksikre. Også skoene bør tåle en trøkk. Dette er utgangspunktet for Wenaas sin nye reklamefilm.
– Arbeidshansker og vernesko fra Wenaas tåler det meste – uansett om de får ting kastet eller trampet på seg. Det er jeg sterk i trua på at vi får kommunisert i denne filmen, sier Baard Tosterud, markedssjef i Wenaas.
Også kreatør Jo Espen Johansen i Los & Co Drammen er fornøyd med resultatet:
– I utgangspunktet ønsket vi Quentin Tarantino på regi og Bruce Lee eller Mr. Miyagi i hovedrollen. Da disse av forskjellige årsaker var indisponible, falt valget på Sigve Aspelund som regissør og Leander Ching Yu som sensei. Med fasit i hånd, tror jeg neppe førstevalgene hadde levert bedre.
Kampanjen består av hovedfilm og kortere filmer til SoMe samt annonse- og plakatmateriell.
Andre involverte
Baard Tosterud
Ansvarlig hos kunde