Slipp løs håndverkeren i deg

Byggmakker revitaliserer selskapets posisjon som en av Norges sterkeste og mest folkekjære merkevarer med ny kampanje.

Byggmakk

I vinter ble Byggmakker kunde i TRY Reklamebyrå, og ved påsketider var de ute med sitt nye kommunikasjonskonsept, som skal inspirere folk til å se potensialet i boligene sine og hente fram håndverkeren i seg. På Mediacoms reklamebørs fikk filmen score som de ikke har sett siden Kenneth og Lena ble castet for Byggmakker for snart 15 år siden.

Nordmenn er jo kjent for å være verdensmestere i oppussing. Vi pusser og maler, bytter kjøkken, setter opp vegger og river andre. Noen gjør det av nødvendighet, andre fordi de ønsker litt forandring. Og så har du dem som kanskje er litt mer interessert i oppussing enn folk flest, som stadig setter i gang nye prosjekter, og som nyter både prosessen og sluttresultatet.

– Vi ønsket å fokusere på selve jobben som blir gjort. Det handler om faget og prosessen, selve håndverket. Det er her Byggmakker kan bidra. Vi er den proffe byggevarekjeden som skal hjelpe folk å realisere prosjektene sine, enten det er hytta eller huset som skal fikses på. Vi har både produktene og tjenestene som skal til for at folk skal lykkes. Vi er nå en landsdekkende kjede med 89 butikker rundt omkring i landet, og overalt står det folk klare til å hjelpe, sier Petter Knutsen, direktør kommunikasjon, marked og digitalt salg.

Involverte byråer

Frame
TRY
A

Arne Eggen

Konsulent

C

Cecilie Thue

Prosjektleder

E

Elisabeth Søråsen

Planner

Motion Blur Filmproduksjon
H

Harald Zwart

Regissør

E

Erik Skram Dyblie

Produsent

Andre involverte

M

Marianne Bostrøm

Ansvarlig hos Byggmakker

L

Line Tranberg

Ansvarlig hos Byggmakker

P

Petter Knutsen

Ansvarlig hos Byggmakker