SMFB lager internasjonal reklame for Pepsi Max
Norge er verdensmestere i å drikke Pepsi Max, så da er det kanskje ikke så rart at det norske reklamebyrået til PepsiCo Norden har fått i oppgave å lage årets sommerkampanje for den populære brusen.
Kampanjen, som viser norsk sommer på sitt beste, skal gå i flere markeder, på TV, kino, digitalt og utendørs.
Filmklippene, som oser norsk sommerstemning, er produsert av All Images, med Jeton Kacaniku på regi, og opptakene ble gjort over flere locations i Oslo. Klipp og motion design har blitt gjort in-house i SMFB av Sindre Broager Grøn, i tett samarbeid med kreatører Linus Hjellström og Pia Ølstad.
– Å jobbe på et så stort prosjekt fra bunnen av har vært gøy å være med på. Kommunikasjon har vært sterk i teamet fra vi startet planlegging og gjennom hele prosessen. Det er godt å se at man kan levere så sterkt til tross for at man sitter i hvert sitt hjørne av Oslo, forteller Sindre.
Det er mange på SMFB som har hatt en finger med i kampanjen, og prosjektleder Hege Osvoll har jobbet tett med den europeiske markedsavdelingen for å lande prosjektet før sommeren.
– Det har vært kjempespennende å jobbe så tett med PepsiCo i Europa, og selv om det hadde vært ekstra gøy å sett kampanjen live på utenlandsferie i sommer, så er vi uansett fornøyde med å ha fått dele den norske sommermagien med flere markeder, avslutter Osvoll.
Involverte byråer

Hege Osvoll
Prosjektleder
Sindre Broager Grønn
Motion design og klipp
Fredrik Melby
Head of Design
Line Poulsson Knudsen
Prosjektleder
Veronica Ødegård
Designer
Eli van der Eynden
Social Media Producer

Jeton Kacaniku
Regissør
Ben Johnsgård
Filmfotograf
Helena Rosenlund
Produsent
Andre involverte
Lene Briseid
Head of Marketing Social Beverages PepsiCo Nordic
Diep Nguyen
Nordic Marketing & Innovation Manager PepsiCo
Alexander Hewett
Commercial Activation Manager Pepsico Norway
Robert Pawson
European Brand Marketing PepsiCo
Adiaan Lathouwers
Brand Manager, Western Europe PepsiCo