
Jørgen Lindbäck-Larsen, prosjektleder marked i Amnesty International hadde stor tro på at den nye reklamefilmen ville engasjere det norske folk til å aksjonere mot dødstraff.
– Filmen virker faktisk bedre enn forventet. Vi fikk inn over 3000 nye SMS-aksjonister i løpet av de to første dagene filmen er vist. Det er intet mindre enn en «alltime high» for SMS-nettverket til Amnesty International som nå har nesten 60.000 medlemmer i Norge.
– Fokuset vårt er å få flest mulig til å engasjere seg i Amnesty og aksjonene for å redde menneskeliv, sier art director Stig Eilert Svendsen.
Filmen vil bli fulgt opp av print og nettannonsering i løpet av august.
SMS som aksjonsform SMS-aktivisme er en av Amnesty Norges nyeste aksjonsformer. Nærmere 60.000 personer er med i SMS-nettverket. SMS-aksjoner brukes når det er antallet underskrifter og rask responstid som teller.
Som SMS-aktivist får du tekstmeldinger ca. 25 ganger i året med en oppfordring om å slutte deg til en appell.
Filmene skal gå på TV2 og TV3 nå i sommer. Første visning var mandag 30.juni.
Art director Stig Svendsen retter en stor takk til Fantefilm og regissør Johanne Helgeland, produsent Elle-Beth Lønnestad og produksjonsleder Audun Lyngholm Wittenberg.
– Uten dette teamet ville vi ikke fått et så bra resultat, sier Svendsen som også takker alle som har stilt opp for Amnesty i arbeidet med denne kampanjen.
De involverte:
Kikkut Reklamebyrå
AD: Stig Eilert Svendsen
Tekst: Torbjørn Ellingsen og Stig Eilert Svendsen
Konsulent: Torbjørn Ellingsen
Prosjektleder: Irene Møller
Produksjon:
Produksjonsselskap: Fantefilm
Regi: Johanne Helgeland
Produsent: Elle-Beth Lønnestad
Produksjonsleder: Audun Lyngholm Wittenberg
Etterarbeid:
Offline: Video Workshop v/ Magnus Evensen
Lyssetting, lyd og online: The Chimney Pot
Involverte byråer

Vår