Chess lanserer i disse dager sitt sponsorat av Norges Snowboardforbund. I filmene snakker Silje og Ståle om viktigheten av å holde kontakten med venner og familie hjemme i Norge, og hvordan billig og rask mobildata hjelper dem med dette.
– Dette er folk med 200+ reisedøgn i året. Så hvem er vel bedre til å snakke om bruk av mobilen til å surfe, snappe og chatte i utlandet?, sier Einar Rustad Nilssen, konsulent i MK Norway.
– Det er ikke alltid denne typen sponsorater er relevant for merkevaren, men i dette tilfellet har vi fått jobbe med et sponsorat som passer som hånd i hanske både profilmessig og i forhold til produkt. Det liker vi.
Jon Hjørnevik og «Doffen» Trellevik, kreatører i MK Norway og teamet bak konseptet, sier det var viktig å vise litt mer av hva Snowboardlandslaget driver med på tur, og ikke bare kjøring i bakke.
– Merkevaren Chess har en leken og bekymringsfri personlighet. Sponsorat kan gjerne bli litt krampeaktig. Med gjengen i Snowboardlandslaget har det derimot vært lett og naturlig å få frem spennende innhold som matcher, langt utover den klassiske «stolt sponsor»-sjargongen», avslutter de.
Hallgrim Haug har regi og filmene er produsert av Trollbound.