Something New, Something Old heter det hos Folk. Her får du begge deler.
– Folk er et progressivt retailkonsept som selger klær av høy motegrad blandet med håndplukkede second hand-plagg og unike plagg fra ulike klesleverandører. Til alle second hand plagg har vi designet en tag hvor tidligere eier kan signere sitt navn eller skrive historien til plagget. På den måten har vi gitt second hand en ekstra dimensjon gjennom design, sier designer i Breakfast, Charlotte Edøy.
– Vi kom også inn i prosjektet på et prefekt tidspunkt. Vi var med helt fra begynnelsen. Det å konvertere gründerens tanker til noe konkret har gitt oss stort spillerom, vi har fått være med å skape helheten og vært del-leverandører til alt fra butikkinnredning og merkelapper i tillegg til selve konseputviklingen og designet, sier Edøy.
– Vi har også laget en serie med filmer tilpasset sosiale medier og mobile plattformer. Alle piler peker oppover for video-innhold på sosiale medier. At det virker har dette prosjektet bekreftet, forteller Christian Braathen, kreativ leder i Breakfast.
Folk selger klær fra Veronica B. Vallnes, Mads Nørgaard, Won Hundred, Whyred, K.G.A.T m.m. i tillegg til håndplukkede unike items.
Involverte byråer
Breakfast