Søster'n til Peppes

Burger King og Peppes Pizza har fått en ny søster og hun skal hete Blender.

18406 21e8a original
18407 f9d87 original
18408 44288 original
18409 6aa11 original
18410 184d0 original
18411 383e2 original

Uniform har nylig avsluttet en identitets- og profilprosess for Umoe Concept Company (UCC). UCC har 30 ulike serveringskonsepter på travle trafikknutepunkter, flyplasser og kjøpesentre.

I porteføljen finner vi konsepter som La Baguette, Cafe Opus, Fattigmann, Stopp Pressen, Beach Club, Beans med flere, sier Erik Jansson, rådgiver og daglig leder i Uniform Strategisk Design.

UCC er organisatorisk «søsteren» til Peppes Pizza, Thank God it's Friday, Burger King og Togservice og eies av Umoe Restaurant Group (URG). Dette er Norges ledende serveringskjede med over 5000 ansatte og 220 resturanter og cafe`er.

Et mer tydelig skille. I forbindelse med reorganisering av selskapet, samt et ønske om å få et tydeligere skille mellom UCC og holdingselskapet Umoe Restaurant Group har Uniform gjennomført en identitetsprosess som har resultert i nytt navn og ny profil for UCC.

Den nye navnet er Blender, som på en assosiativ måte beskriver selskapets virksomhet. Blender er forbundet med kjøkken og hvor man kan blande mange ingredienser og få fram nye spennende smaker. På samme måte sitter Blender på en rekke driftskonsepter som kan mikses og settes sammen når man skal skal etablere serveringsteder på en flyplass eller et kjøpesenter, fortsetter Jansson.

Blender som profil skal fungere B2B og deres kunder er gårdeiere som OSL, NSB, Olav Thon, Steen og Strøm og så videre. I prosessen med ny merkevareplattform kom man fram til at man ville bli assosiert med å være: Innovativ, tett på og matglad.



Byråets tanker om profilen.
Profilen er gjort i sort/hvitt og basert på en signatur og følelsen av et stempel. Den fremstår klassisk og fungerer som en overordnet garantist for de ulike merkene i porteføljen. En viktig del av profilen er fotostilen. Den spiller på hva som skjer hvis du putter ulike elementer oppi en blender, enten det er mat, krydder, grønnsaker eller non-food som sugerør, kjøkkenutstyr eller servietter. Denne litt røffe og ujålete måten å presentere mat bygger oppunder verdiene.

Team fra Uniform:

Prosjektleder: Anja Trøften

Rådgiver: Erik Jansson

Grafisk designer: Torgeir Hjetland

Foto: Marcel Lelie¨nhof

Involverte byråer

Uniform