Fart og feriefølelse i kombinasjon er utgangspunktet for Flytogets nye profilkampanje. Nå vil Norges eneste flytog styrke posisjonen som raskeste vei til Oslo lufthavn. Vi har vært på jakt etter en «wow-faktor» sier markedssjefen.
– Mye av magien rundt vår merkevare er skapt gjennom kommunikasjon hvor fart og forenkling har spilt hovedrollen. Så når vi nå skulle lage ny kommunikasjon har vi jaktet på en «wow-faktor» som evner å befeste vår posisjon som den raskeste og enkleste veien til og fra OSL, sier leder marked og merkevare i Flytoget, Lotte Mathilde Quèru.
Det er TRY Reklamebyrå og det kreative teamet Caroline Riis og Eirik Sørensen som står bak. De sier de har jaktet på idéer som dyrker magien i merkevaren.
– Det er noe med den følelsen man får når man setter seg inn på Flytoget. Skuldrene senkes og ferien kan begynne. Dette er en følelse alle som har tatt Flytoget kan kjenne seg igjen i. Men mye av Flytogets magi ligger i fart og at dette ikke er et vanlig tog, men landets eneste flytog. Derfor er vi glade for at gjengen i Flytoget likte denne idéen som lar oss snakke med stor selvtillit og tilføre lekenhet og ekstrem hastighet på veien mellom Oslo og Oslo lufthavn, sier TRY-teamet.
Kampanjen ble lansert på TV på mandag, men utover høsten vil kampanjen også være synlig i flere medier, inkludert utendørs, kino og sosiale medier.
Involverte byråer
Tommy Lybekk
Designer
Helge Gjertveit
Konsulent
Cecilie Thue
Prosjektleder
Martin Werner
Regissør
Øystein Dyb
Produsent
Markus Tangre
Postproduksjon & regiassistent
Marcel Zyskind
DOP
Ola J. Nestande
Vfx Supervisor
Roland Mylanus
Production Designer
Simen Dahl
First AD
Andre involverte
Lotte Mathilde Queru
Ansvarlig hos Flytoget
Anders Evjen Jørstad
Ansvarlig hos Flytoget
Camilla Hellum
Ansvarlig hos Flytoget
Philip Rojahn
Ansvarlig hos Flytoget