Stiansen i OneCall-kampanje

One Call var fast bestemt på å bruke en kunde med et aktivt friluftsliv i sin nye serie med reklamefilmer, og ikke automatisk ty til en kjendis.

18391 561d6 original
18392 38e80 original
18393 1c9dd original
18394 c9a29 original

Vi ønsket en serie filmer som er ærlige, enkle og humoristiske. Og vi
ville ha fokus på et aktivt fritidsliv, sier salgs- og markedsdirektør
Thomas Sandaker.

One Call sponser blant annet 71 Grader Nord på TVNorge og er
hovedsamarbeidspartner med Den Norske Turistforeningen i deres arbeid
for folkelig turglede. På leting etter en aktiv friluftsperson med et
langt kundeforhold, dukket eks-alpinist og programleder Tom Stiansen
opp. Han har vært kunde i selskapet i over fem år.

Jeg kjenner selskapet, og jeg likte manuset til de forskjellige filmene. De er akkurat passe uhøytidelig, sier Stiansen.

Opp som en løve I de nye filmene, som er laget av Los&Co og
One Big Happy Family med Magnus Martens som regissør, møter vi Stiansen
i situasjoner i fjellveggen og villmarken, der han innledningsvis er
den eplekjekke friluftsmannen, men som raskt blir jekket ned når ting
ikke går som planlagt.

Det morsomme under innspillingen var at vi merket at Stiansen helt
åpenbart går med en skuespiller i seg, og som gjorde at vi kunne trekke
ting lenger. I forhold til One Call har han vært det reneste
kinderegget. Han har vært kunde lenge, er friluftsmann og i tillegg
klarte han å få frem en varm selvironi, sier Ragnar Roksvåg,
tekstforfatter i Los&Co.

Filmene hadde premiere mandag.

Teamet: Jo Espen Johansen og Ragnar Roksvåg

Konsulent: Ellen Fougner

Kundeansvarlig: Jan Christian Fosseidbråten

Produksjon: One Big Happy Family

Regi: Magnus Martens.

Involverte byråer

79563 aa7a1 original

Los & Co