
I dagens TV-hverdag er det mange som fortsatt ikke har helt oversikt over hva de har av TV- kanaler og strømmetjenester. Og ikke minst hva de egentlig betaler. Heldigvis oppdager stadig flere at Strim samler TV-kanaler og strømmetjenester på ett sted, på en rimeligere og enklere måte. Tjenesten opplever en jevn vekst og er med over 50.000 betalende abonnenter i ferd med å bli en utfordrer å regne med.
– Vi ser at vårt budskap om «enklere og rimeligere» er i ferd med å etablere oss godt i kategorien, og dette er jo noe kundene våre faktisk opplever at vi er. Nylig toppet vi også EPSI-kåringen «Mest fornøyde TV-kunder», forteller Ida Svele i Strim.
Men selvsagt er det plass til flere i sofaen. På tampen av året vil Strim gjøre enda flere klar over at det finnes en rimeligere TV-hverdag der ute.
– Vi vil oppfattes som en strømmetjeneste som gjør ting litt annerledes, så det gjør vi på reklamesiden også. Vi jobber tross alt med underholdning, sier Ida Svele i Strim om kampanjen som nå er ute.
For å få oppmerksomhet rundt at Strim er et rimeligere alternativ, har derfor byråpartner Los & Co utviklet «The Strim Show», en sit-com som kretser rundt en familie der det meste dreier seg om TV-kanaler og strømmetjenester.
– Strim er jo den moderne varianten av sånn som TV var før – med «alt» på ett sted. Derfor hadde vi lyst til å bruke et kreativt grep som er en aldri så liten hyllest til TV- sjargongen dubbede sit-coms. Casting har selvsagt vært utrolig viktig i denne prosessen, samtidig har vi gått «all in» på hovedbudskapet «rimelig», forteller kreatørene Jan Cato Tangen og Carina Laurhammer i Los & Co.
«The Strim Show» er nemlig produsert utelukkende ved hjelp av Shutterstock. Hovedrollen bekles av Elderly-handsome-man-with-beard-and-grey-hair. I andre roller finner vi Elderly- beautiful-woman-with-grey-middle-long-hair-nice-smile og ikke minst Cat-on-floor-meow. Handlingen utspiller seg i Beautiful-suburban-home-slider-shot-very-nice der Man-in-30s-with-dark-hair-nice-smile får en rimeligere og lykkeligere TV-hverdag med Strim.
Teamet understreker også at no animals were hurt in the production og at the show was not produced in front of a live studio audience.
The Strim Show er tilgjengelig på TV og sosiale medier fra uke 51.
Involverte byråer

Anniken Næss Kullebund
Kreativt team
Leander Jonassen Tresse
Designer
Anders Erikson
Planner

Jon Iver Helgaker
Regissør