Superblaise fornyer Norwegian Wood

Norwegian Wood lanserer ny grafisk profil. Nyoppstartede Superblaise fikk jobben med å utvikle ny kommunikasjonsplattform og nytt visuelt uttrykk.

43870 45b5c original
43861 51466 original
43864 2ad9f original
43867 56713 original
43873 aa40f original

I første omgang er det ny logo og profilelementer for Norwegian Wood, Gramo Underwood og Youngwood, pluss nye websider som presenteres.

Siden 1992 har Norwegian Wood hatt det samme designet. Med Bjørn Kulseths logo skåret med stemjern, elg og kongler var den originale utformingen ment for en festival i skogene på Bærums Verk. Det forrige designet ble med til Frognerbadet i 1994.

Mens andre festivaler har kommet og gått har Norwegian Wood tålt tidens tann. Superblaise tok på seg det ærefulle oppdraget med en god porsjon ydmykhet ovenfor Norwegian Wood som betydningsfull merkevare innen norsk musikkhistorie. Superblaise har stilt med et mannskap av nyutdannete kreative og erfarne seniorer. Dette har skapt grunnlaget for spennende prosesser med en utfordrene og dedikert kunde.

Designer Tommy Willis Borgen fra Uppercase har vært en viktig bidragsyter til den nye profilen. Både festivalledelsen, staben og vi syns den nye profilen er distinkt og sterk samtidig som den ivaretar den rufsete stilen som alle kjenner fra før.

Den nye profilen kommer også til uttrykk på Facebook hvor det skjer mange spennende aktiviteter frem mot festivalen.