Superhelter redder miljøet

Grønt Punkt Norge som spiller på folks ønske om å gjøre noe bra i hverdagen i ny superhelt-kampanje.

45178 89cc0 original
45181 c39a1 original

Vi har mange superhelter i Norge i dag som er veldig flinke til å resirkulere plastemballasje, drikke- og emballasjekartong. Men vi kan ikke stoppe der. Mange av oss kan bli enda flinkere og ikke minst gjøre det riktig. Vi har derfor laget en kampanje for Grønt Punkt Norge som spiller på folks ønske om å gjøre noe bra i hverdagen, akkurat som en superhelt.

– Vi ønsket å lage en reklamefilm for resirkulering av kartong og plast som først og fremst engasjerer publikum, sier Ying Hau fra Alexander Reklamebyrå.

– Kanskje til og med skaper begeistring. Planen var å få den enkelte tv-titter til å stoppe opp og tenke what the f …?! og dermed åpne opp for publikums vurdering av hva de har sett og hvordan de stiller seg til det hele.

– Målet er at så mange som mulig finner sine egne superkrefter og begynner å resirkulere som en superhelt! For to år siden lagde vi «We can do more» med de samme involverte. Denne vakte oppmerksomhet og engasjement. Teamet forsto hva vi ønsker å formidle og vi hadde lyst til å bygge videre på disse erfaringene i år, forteller Kari-Lill Ljøstad i Grønt Punkt Norge.

Andre involverte