Svorsk langfilm fra McDonalds
DDB Oslo og søsterbyrået i Stockholm har laget hver sin del av en 60-sekunder lang reklamefilm for McDonald's nye Gourmet-burgere. En egen telefontjeneste er også del av satsingen.
McDonalds har i årevis brukt både utenlandske og norskproduserte reklamefilmer. For første gang lanserer de nå en film hvor DDB Oslo har laget en direkte fortsettelse av en film fra sitt søsterbyrå i Stockholm og satt det hele sammen til en 60 sekunders versjon med to nyheter til to målgrupper.
Det er i forbindelse med lanseringen av to «Gourmet-burgere» DDB har valgt det utradisjonelle grepet. «Kylling Gourmet» har vært lansert med suksess i Sverige, støttet av en film hvor en picknick-date får et litt uventet avbrudd. Da de i Norge skulle lansere en «Bacon Gourmet»-burger, ble oppskriften å fortsette historen der den svenske filmen slutter.
«Bad Date Rescue Team» I tillegg til butikkmateriell blir kampanjen støttet av en telefontjeneste som er direkte knyttet til den bærende idèen i den norske filmen, hvor «Bad Date Rescue Team» redder menn fra dårlige stevnemøter. Ved å forhåndsbestille en oppringning samme dag som en date skal gjennomføres, kan man få en god unnskyldning for å stikke av før man sitter i saksa.
Team på jobben DDB Oslo: Magdalena Kamøy, Kenneth Lamond Johansen, Jessica Paine-Torsnes, Kristian Bye og Isabel Davis Brodtkorb.
Produksjon: Pravda ved Erik Schøien. Regi Mikkel Sandemose.
Lyd til telefontjensten er produsert av Sagveien Resort
8b0f0227-4060-46bd-89da-0ca900bc7276.mpg
377bc168-de4d-4789-bce1-518ce5ae2e26.mp3
26b8082d-e610-47d4-8dc8-cc914d0eb065.mp3
Involverte byråer

NORD DDB