Swix med ny fluorfri kampanje

Pant skismøring mot gavekort.

Pause

I 2020 stanset Swix all produksjon og kommersielt salg av fluorholdig skismøring. Likevel finnes det fremdeles fluorsmøring i mang en smørebod landet over. Det vil Swix gjøre noe med og tilbyr en panteordning når de nå lanserer kampanjen «Fluorfri: For årets sesong, og alle etter».

– Vi ønsket å fjerne all tvil som er knyttet til bruk av fluor i Swix skismøring. samtidig som vi ville bidra til en skikkelig opprydding, sier Kristine Nergaard, kreativ leder i Brav.

Gjennom panteordningen kan du bestille gratis opphenting av fluorholding skismøring – uansett hvilket merke det er. Som takk for hjelpen får publikum et digitalt gavekort på 500 kroner som kan benyttes hos Swix.

DN SWIX

– Vår skismøring er ledende, høyteknologisk og presterer på samme nivå som fluorholdig skismøring, derfor ønsket vi ønsker å tydeliggjøre Swix som en innovatør i dette feltet, sier Åse Line Eide, markedssjef i Swix.

Oppfordringen fra Swix er klar: Let i boden, i smørekofferten, på loftet, i den klissete posen i jakkelommen. Innholdet pakkes i en hvilken som helst pappeske eller bærepose og blir hentet på døren av Helthjem eller PostNord. Swix dekker frakten og tar ansvar for at produktene blir destruert på forsvarlig vis.

Kampanjeløp under OL i Beijing

Bak kampanjen står kreativt team i TRY, Randi Maria Borge og Julian Tepfers. Designer Jonathan Gustavsen står for kampanjens profil og grafisk materiell.

– Det har vært viktig for oss å ikke bare kommunisere Swix bidrag til en fluorfri skisport, men faktisk vise bidraget gjennom handling. Vi inviterer nå hele Norge med på en ordentlig fluor-dugnad som vi håper varer mye lenger enn OL i Beijing, sier kreativt team Randi Borge og Julian Tepfers i TRY.

Kampanjen vil være synlig i flere digitale annonseuttak, blant dem sponsor- og pauseplakater rundt OL i Schibsteds kanaler.

Involverte byråer

Frame
TRY
M

Martine Holmen

Prosjektleder

I

Ine Mæland

Innholdsrådgiver

G

Gunnar Stensaker

Rådgiver Sosiale medier

C

Camilla Jarnum

Rådgiver Sosiale medier

H

Henrik Brochmann Reistad

Motion designer

Involverte

Å

Åse-Line Eide

Ansvarlig hos kunde