«The Blurry Child»
Brilleland, i samarbeid med Vision For All, oppfordrer alle som har mulighet til å levere inn briller de ikke lenger bruker. Slik kan personer uten samme muligheter som oss få briller gratis.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
I samarbeid med Vision For All jobber Brilleland med å tilby gratis briller til personer med synsvansker i land der helsetilbudet ikke strekker til. Dårlig syn rammer folk i alle aldre, men kanskje aller verst er det for barn, som ikke vet forskjellen på godt og dårlig syn. I filmen får vi oppleve, fra barnets perspektiv, hvor frustrerende skolehverdagen kan være når du ikke kan se klart.
– Brilleland ønsker å bidra til et enda sterkere fokus på øyehelse, både for oss her i Norge, men også for personer uten samme muligheter som oss. Enten det skyldes manglende ressurser eller tilgang på optikere. Vi fortsetter derfor vårt gode samarbeid med Vision For All og oppfordrer alle som har mulighet til å levere inn briller de ikke lenger bruker, som blir gitt via VFA til de som trenger det aller mest. En stor takk til teamet i Kitchen for å ha gjort denne filmen mulig, sier Hanne Kroken og Nina Namvar, henholdsvis markedsansvarlig og markedskoordinator i Brilleland.
Dette er Kitchens første interne reklameproduksjon etter at de fikk inn en ny Head of Film i Thomas Haugersveen samt produsent Tarek Selim. De har startet prosessen med å ruste opp produksjonsavdelingen for å kunne gjennomføre større produksjoner.
Involverte byråer
Mari Sjølyst
Prosjektleder
Tarek Selim
Produsent
Hung Pham
B-foto
Stine Røkenes
Prod.ass / praktikant
Petter Brenni Gulbrandsen
Filmfotograf
Andre involverte
Didrik Bråthen
Grade
Hanne Kroken
Markedsansvarlig i Brilleland
Nina Namvar
Markedsansvarlig i Brilleland