Scandics pre season-stunt med Rosenborg gjorde at Lerkendal plutselig ble sentrum av oppmerksomheten til fotballsupportere over hele verden. Filmen har hittil fått dekning i blant annet ESPN, The Sun, The Guardian, Mirror, Fox Sports, Vice Sports, Daily Record, og utallige fotballnettsteder.
Scandic satser tungt på å være idretts-Norges foretrukne hotellkjede. Scandic Lerkendal er Trondheims største og høyeste hotell, og tilfeldigvis ligger det bare et langt ballspark unna selve stadion. Scandic er dessuten stolt sponsor av Rosenborg ballklub, og fikk dermed tilgang til de kjekke trønderne et par timer.
– Scandic tar idretten på alvor. Med utgangspunkt i idrettsutøvere på reisefot har vi tilpasset alt fra frokost-tilbud til hvordan enkelte av rommene våre er designet. Vi kan derfor med hånden på hjertet si at vi er «alt for sporten». Med denne idéen ønsket vi med en kreativ tvist å vise faktisk hvor tett på vi er på idretten. Da er det ekstra gøy å se engasjerte RBK-spillere putte ballen i mål, med det som må være verdens råeste volley, sier markedsdirektør i Scandic, Tine Birkeland.
Konsulent i JCP Ignite, Kim Reksten Grønneberg, er stolt over kundens guts.
– Det er en stund siden norsk fotball har fått så mye internasjonal oppmerksomhet som det vi har klart å skape med denne idéen.
– Når vi fikk tilgang til en av Norges høyeste bygninger og et av Norges beste fotballag, hadde vi jo ingrediensene til å koke opp noe gøy. Vi hadde lyst til å utfordre Rosenborg og Scandic på en litt annerledes måte, og heldigvis var både kunden og spillerne modige. Selv om Dorsin skalv litt på grunn av høydeskrekk, og Jensen skalv litt av kulda etter over 40 forsøk på å treffe en ball som kom som ei kule i medvind, så gikk det til slutt veldig bra både for hotellet og laget, sier kreatør og tekstforfatter hos JCP Ignite, Eirik Moldal Andersen.
I tillegg til filmen, kan du i mediespilleren se et fåtall av de til sammen 125 presseklippene JCP Ignite har samlet fra publikasjoner verden over.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2016 Onlinefilm