The Live Tile Experiment

Windows 8 ble lansert 26. oktober. Microsoft Norge utfordret oss til å utvikle en kampanje som skulle fungere som samtalegrunnlag på nett. Løsningen ble en viralfilm skutt på Majorstua i Oslo. Filmen dramatiserer en av nøkkelfunksjonene i Windows 8; Live Tiles. En Live Tile gir brukeren av Windows en “preview” av innholdet i app´en den representerer. Datarock og deres Catcher in the Rye gir forbipasserende en opplevelse de sent vil glemme. Filmen har i dag ca 790.000 views på YouTube. Og med mer enn 4900 likes har den det samme view/like forholdet som Rihannas Diamonds og Psys Gangnam Style. Stuntet har fått mye omtale i både nasjonal og internsjonal presse, samtidig har Twitter og Facebook fungert som spredningskanal med flere tusen retweets/shares. Et Googlesøk på “the live tile experiment” ga 0 treff før vi igangsatte kampanjen, nå får man 200.000 treff.

23400 dd3cb original

Windows 8 ble lansert 26. oktober. Microsoft Norge utfordret oss til å utvikle en kampanje som skulle fungere som samtalegrunnlag på nett. Løsningen ble en viralfilm skutt på Majorstua i Oslo. Filmen dramatiserer en av nøkkelfunksjonene i Windows 8; Live Tiles. En Live Tile gir brukeren av Windows en “preview” av innholdet i app´en den representerer. Datarock og deres Catcher in the Rye gir forbipasserende en opplevelse de sent vil glemme.

Filmen har i dag ca 790.000 views på YouTube. Og med mer enn 4900 likes har den det samme view/like forholdet som Rihannas Diamonds og Psys Gangnam Style. Stuntet har fått mye omtale i både nasjonal og internsjonal presse, samtidig har Twitter og Facebook fungert som spredningskanal med flere tusen retweets/shares. Et Googlesøk på “the live tile experiment” ga 0 treff før vi igangsatte kampanjen, nå får man 200.000 treff.