– Skikkelig er et ord som passer TINE godt. For det handler om alle de små og store gårdene rundt om i Norge, som samarbeider om å lage skikkelige råvarer, basert på skikkelig omsorg for dyrene, som igjen blir skikkelige gode måltider for oss forbrukere. Kort sagt, hos TINE finnes det bare én måte å gjøre det på: Skikkelig. Vi gleder oss til å ta ut Skikkelig til folket og fortelle om alt det gode arbeidet som blir lagt ned gjennom hele verdikjeden i TINE, og ikke minst hva det betyr for forbrukerne der ute, sier Unn Grønvold Nikolaisen, markedsdirektør i TINE.
Det nye konseptet er likevel ikke helt nytt. Det trente øret kan nemlig huske det fra en ikonisk fortellerstemme i en TINE-film fra 10 år tilbake, den gang laget av TRY.
– Når TINE ville tilbake til røttene så var det én kampanje som alle husket, nemlig historien om bonden som står opp kvart på fem hver dag. Og det var ikke bare endel av voicen som ble utgangspunktet for det nye konseptet, vi valgte å bruke hele teksten som grunnlaget for den kreative ideen: Hva skjer når vi putter samme voice på nye og helt andre bilder? I den første filmen i det nye konseptet tar vi TINE helt fra gården og inn i sentrum av byen. Nettopp for å vise hvordan TINE bygger bro mellom bygd og by, mellom de over 8000 norske bøndene i TINE og forbrukere som ønsker seg god, norsk mat på bordet.
Martin Werner, som hadde regien på den originale filmen om TINE-bonden, er tilbake bak kamera sammen med resten av gjengen hos Bacon.
Andre involverte
Gro Haugen
Leder Markedskommunikasjon, TINE
Karianne Moger Ranem
Senior Brand Manager, TINE
Linn Heidi Lunde
Sjef Merkevare og Markedskommunikasjon, TINE
Unn Grønvold Nikolaisen
Markedsdirektør i TINE