Toxic designer storbynatten

Produksjonsselskapet Toxic står bak vignett og identitet for det nye humorprogrammet til Harald Eia og Bård Tufte Johansen.

15106 27601 original

Nylig etablerte Harald Eia og Bård Tufte Johansen produksjonsselskapet Funkenhauser ilag med Stina Greaker og Lars Hognestad. Den aller første produksjonen, talkshowet «Storbynatt», hadde premiere på NRK på tirsdag, og til å hjelpe seg med program- og identitetsdesign har de hyret inn Toxic.

– Toxic har lang erfaring og er blant de aller fremste på sitt felt. TV-produksjon er litt som toppidrett, detaljene er viktig for suksess. Det forstår Toxic, sier «Storbynatt»-produsent Lars Hognestad.

Talkshowet skal på lufta hver tirsdag og torsdag, og blir veldig synlig i høstmørket. Det liker Creative Manager hos Toxic Knut Helgeland, godt.

– Å få utvikle hele bildeuttrykket til en programserie, med vignetter, og deler av studiodesignet og grafikk er en type jobb vi setter stor pris på! Talkshow er en egen sjanger, men det gjelder å finne et spesielt uttrykk, ikke minst med Bård og Harald i programlederstolen.

Regi vignettbilder: Andreas Riiser

Foto vignettbilder: Kristoffer Archetti, Karl Erik Brøndbo

Foto Skyline: Toxic

Klipp: Martin Stoltz og Knut Helgeland

Hos Toxic har de involverte vært:

Creative Manager Knut Helgeland

Designer- og motion graphics artists: Sindre Moen og Kim Holm Lyddesign: Kim M Jensen

Produsent Linda B. Hagelsteen


Involverte byråer

Toxic