Trumf får ny identitet og lanserer nye tjenester

Langt fra et analogt plastkort i lommeboka: Med hjelp fra Bold og NoA Ignite lanserer Trumf en ny merkevare samt tjenester som lar medlemmer ta flere aktive valg for miljøet og egen helse.

T Yka WUA
T Kj3drw
O Yw A467g

Med over to millioner brukere og 20 års levetid er Trumf godt etablert i Norge. Likevel så NorgesGruppen et behov for å fornye merkevaren for å engasjere en yngre målgruppe og møte fremtidens behov.

– Gjennom innsikt og research fant vi ut at vi var nødt til å utvikle Trumf til å bli en tjeneste som den yngre målgruppen vil engasjere seg i og kunne ha et forhold til. Jo da, penger og bonus vil alltid være viktig, men det må også finnes relevante tilbud og tjenester som blir et verktøy til å ta bedre valg i hverdagen, sier Bodil Ibrahim, produkteier for Trumf i NorgesGruppen.

– Trumf er en godt kjent merkevare her i Norge, men vi har slitt med å koble tjenestens funksjonalitet med merkevaren. Vi engasjerte NoA Ignite og Bold for å hjelpe oss med å gi merkevaren en oppdatert identitet og samtidig tenke på brukere med et enkelt mål; Spar Trumf-bonus på ting du trenger, bruk bonus på ting du vil ha, fortsetter Ibrahim.

Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold, forteller at den nye merkevaren er designet rundt dialogen mellom bruker og tjeneste.

– Det er en mer fleksibel og fargerik identitet som løfter frem innhold via både egne og partnerens flater. Gjennom bilder, ikoner og typografi har vi prøvd å etablere en positiv og informativ personlighet for Trumf, som kommuniserer på brukerens premisser, sier Krogsveen.

Se merkevarefilmen her. Artikkelen fortsetter med flere elementer under.

Trumf har for lengst tatt steget fra et analogt plastkort og inn i en digital verden, men har en ambisjon om å fortsette utviklingen og gi medlemmene sine flere valgmuligheter.

Hvilken miljøpåvirkning har varene du kjøper? Hvor mye salt trenger du egentlig, og hva er dine viktigste næringskilder? Ønsker du å donere bonusen din til veldedighet? Ved å åpne opp transaksjonene, kunne NoA Ignite og Bold lage en nyttig tjeneste som gir innsikt og muligheten til å ta flere aktive valg.

– Trumf sitter på enorme mengder kundedata, og ønsker å tilby kundene sine verktøy som bidrar til økt bevissthet rundt egne handlevaner. Innsiktstjenesten som vi har utviklet sammen med Trumf, aggregerer data fra kundens personlige innkjøp for å vise en oversikt over næringsinnhold og klimautslipp knyttet til mat- og drikkevarene de har kjøpt, sier William Tisdall, frontend-utvikler i NoA Ignite.

Om Noa Ignite og Bold

NoA Ignite og Bold er en del av NoA - The North Alliance som er den ledende aktøren i Norden innen strategisk kreativitet og teknologi, drevet av mennesker med kompetanse i verdensklasse. Selskapene i NoA jobber tett på tvers av kompetanseområder og landegrenser, og bidrar til vekst for sine oppdragsgiverne, gjennom sterk kundeorientering. NoA-familien består av selskapene NoA Ignite, NoA Connect, NoA Consulting, NoA Health, Åkestam Holst, &Co, Anorak, North Kingdom, Bold, BKRY og Unfold. 980 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Polen.

Involverte byråer

NoA Ignite
W

William Tisdall

Front-end utvikler

L

Lars Georg Teigen

Client Director

S

Sven Craehn

Utvikler

R

Russell Lack

Experience Design

Bold Scandinavia
J

Jens Jørgen Krogsveen

Brand Director

H

Hanne R Østenfor

Client Director

D

Derek Ercolano

Brand Design

Bab logo ikon svart

Babusjka Motion

Forte Digital UX og UI

Andre involverte

B

Bodil Ibrahim

Ansvarlig hos kunden

M

Marie Hagerup Sæther

Merkevareansvarlig hos Trumf

A

Anne Valeur

Fotograf