TV-debuterer etter 50 år

Jordan oppvaskbørster debuterer med TV-reklame etter hele femti år som merkevare.

58084 b50df original
58087 9d41f original

Helt siden 1955 har Jordan produsert og reklamert for oppvaskbørster under slagordet «Jordan vet hvordan». Men aldri før laget reklamefilm for dem. Jordan oppvaskbørster tv-debuterer altså etter hele femti år.

Hege Poppe hos Lilleborg forteller hvorfor de nå velger å lage film.

–De fleste tenker kanskje at en oppvaskbørste bare er en oppvaskbørste. Men slik er det ikke. Vi lanserer nå en helt spesiell børste – vår beste noensinne! Og for å fortelle om de unike fordelene den har, går vi på tv – i alle former. Vi ønsket å dramatisere rasjonelle argumenter, på emosjonelt vis. Det var den store utfordringen da vi startet prosjektet. Vi jaktet et kreativ konsept som evnet å kommunisere salgspoengene på pedagogisk maner, men som samtidig var så sjarmerende og humoristisk at det ga stoppeffekt. Ikke en lett oppgave. Men vi mener vi løste den. I samarbeid med Circus, sier Poppe.

Premiere også på byråvalg

Etter byråkonkurranse var det Circus Reklamebyrå som fikk i oppdrag å utvikle det nye Jordan-konseptet. Dette er den første reklamefilmen Circus gjør for Jordan. Til produksjon har de med seg 4½ og regissør Erika Calmeyer.