TV – sånn det passer Rune

Viasat lanserer ny kanalpakkestruktur med to nye reklamefilmer, signert Bouvet reklamebyrå og regissør Trond Fausa Aurvåg.

51884 1191b original
51887 2f3e2 original
51890 54f23 original

Å annonsere en ny kanalpakkestruktur kan virke like spennende som å legge ut i det vide og brede om det svært vanlige familielivet du lever. Derfor er det nettopp slik Viasat velger å gjøre det i sine tre nye reklamefilmer, med karakteren Rune i hovedrollen.

Hvem er Rune?

– Rune er en helt vanlig familiemann, som lever et hektisk familieliv. Situasjonene han presenteres i er nok kjente for de langt fleste voksne mennesker. De færreste av oss klarer nok likevel ikke å holde maska like stabilt som Rune. Han har selvfølgelig et hverdagsserum, som hjelper ham over enhver hverdagskneik: Han kan se det han vil på TV akkurat når det passer ham, og uansett hvor han er, forklarer AD Håvard Wibye Nærdal.

Hva skal Rune gjøre?

– Selv om den vesentlige kjøpekraften stort sett ligger i Runes voksne alderssegment, har kampanjen som mål å treffe bredt hva liking angår. Samtidig skal kampanjen naturlig nok bidra til faktiske slag på kassa, gjennom godt, gammaldags salg. Vi har altså forøke å blande sjarm og salg så godt som mulig, avslutter Wibye Nærdal.

Hva snakker Rune om?

– TV-leverandørene havner lett i orgier av irrelevante superlativer eller begreper om eget produkt. Man snakker gjerne om opplevelser, grenseløshet og universer av dette og hint, når alt folk vil er å se noe gøy på TV. Det blir som om å legge ut om at man driver et boulangerie, når jeg ber om et grovbrød. Viasat kom selv fra en slik kommunikasjonssfære, hvor man snakket om «TV på dine premisser». I det minste riktig i forhold til ambisjon, men fjernt og upersonlig. Slik er konseptet «TV – sånn det passer deg» en mer tidsriktig øvelse i snakke med og ikke til folk, sier tekstforfatter Einar Fötschl.

Hvor er Rune?

Det er riktignok et stykke fram til den dagen du kan plukke kanalene uten «voksenhjelp». Men Viasat har tatt noen bevisste grep i forhold til kanalsammensetning av pakkene, i tillegg til at man inkluderer både film og TV-serier gjennom Viaplay, uansett om du velger en stor eller liten kanalpakke. På denne måten mener man å ha et produkt mer i takt «den nye TV-hverdagen», der TV-titting ikke handler så mye om selve TV-en lenger. Men vi ser stadig på TV, og der ønsker Viasat å synes godt i tiden framover.

– Jeg tror jaggu ikke vi har reklamert for paraboltilbudet vårt på TV siden våren 2013. Men nå, med en ny pakkestruktur alle bør få vite om, med et nytt reklamebyrå, og med det jeg trygt vil kalle et nytt og frisk kommunikasjonskonsept, er det rimelig at alle bør får se hva alt dette nye er godt for, nettopp på TV. Jeg mener vi har laget noe som vil fange manges oppmerksomhet i tiden som kommer. Det gjelder både produktet i seg selv og hvordan vi kommuniserer det til folk, sier salgs- og markedsdirektør i Viasat, Thomas Sandaker.


1_Viasat_Runes Ptips_Politi_V1_029.mp3

51893-3199a-original.mp3
Last ned

2_Viasat_Runes Ptips_Forsikring_V2_029.mp3

51896-5957e-original.mp3
Last ned

3_Viasat_Runes Ptips_Personlig Trener_V2_028.mp3

51899-3a5bb-original.mp3
Last ned

4_Viasat_Runes Ptips_Trafikk Trygg_V3_029.mp3

51902-c3e97-original.mp3
Last ned