Ullkåpe til 299,- og rak rygg
Fretex er ute med en ny attføringskampanje, signert Kitchen.
Aktuelt byrå

Publicis Kitchen



Hovedmålet med Fretex' virksomhet er ikke å selge brukte klær, men å drive yrkesmessig attføring.
– Fretex er så mye mer enn en skattekiste. Til daglig deltar 1600 mennesker i attføringsprogram hos Fretex. Noen av dem arbeider i Fretex, mens andre arbeider i eksterne bedrifter med oppfølging fra Fretex. Mange deltar på kurs og får veiledning. Målet for alle er å komme tilbake til arbeidslivet, sier kommunikasjonssjef Trine Gjermundbo i Fretex.
– Vi ønsker med denne kampanjen å fortelle om disse tjenestene og at det finnes håp, også for dem som opplever at livet er tungt og at det er vanskelig å fungere i jobb. Hos Fretex er det mange ressursdetektiver. Vi vet alle mennesker kan noe og kan være til nytte. Vi vil gi folk grunn til å tro på framtiden!
Rak rygg, hevet hode. Kampanjen går i nasjonale aviser og magasiner.
– Kampanjen viser det folk forbinder med Fretex, nemlig brukte klær. Samtidig legger den til en dimensjon som gjør at kampanjen vokser. Det å kunne ha rak rygg og hevet hode bidrar til å gi menneskeverd.
– De fleste vet at Fretex selger brukte klær. Men Fretex er også Norges største attføringsbedrift. Derfor gir du ikke bare ifra deg noen kroner når du kjøper en lue. Du gir noen stoltheten tilbake. Du gir lyst, arbeidstrening og motivasjon, sier teksforfatter Ola Øvrelid.
Ansvarlig his Fretex: Kommunikasjonssjef Trine Gjermundbo
Arbeidsgruppen i Kitchen:
AD: Torkel Bjørnstad Sveen, Bjørnar Thorsen
Tekst: Ola Øvrelid, Tina Rygh
Ferdiggjører: Eirik Waldemar Fjerdingstad
Prosjektleder: Aram Zarkoob
Konsulent: Rune Roalsvig
Fotograf: Massimo Leardini
Mediebyrå: Nils Røang, RED Media
Involverte byråer

Publicis Kitchen