Unicef + Tante Randi =Oslo
Tante Randi er ute med sin andre kampanje for UNICEF, også denne gangen for å skape oppmerksomhet og opplysning rundt barns rettigheter i Norge.
Aktuelt byrå
Tante Randi Reklamebyrå
Tidligere i år solgte de usynlige skolesekker sammen med Beckmann, nå er det Erlik Oslo Tante Randi har satt i samme rom som UNICEF.
– Det er lett å overse UNICEF sitt arbeid med å beskytte alle barn, fordi vi har det så godt her i Norge. Samtidig ligger vi høyt på verdensstatistikken over rusmisbruk, og mange ender opp på gata, mennesker vi nordmenn går store sirkler rundt. Men vi har en ting til felles: En gang har vi alle vært barn. Vi ville at nordmenn skulle se barnet som bor i oss alle. For det å virkelig bli sett, kan være forskjellen mellom å ende på gata, eller i et trygt hjem. Vi har tross alt bare denne ene barndommen, sier tekstforfatter og kreativ leder Tore Woll.
– Å få anledning til å samarbeide med ildsjelene bak Erlik Oslo og barnas store beskyttere i UNICEF har vært veldig givende og rørende. Det er så mye engasjement rundt Erlik, som igjen har vist seg på den fantastiske spredningen kampanjen har fått. Her har vi fått være med å påvirke hele magasinet, og UNICEF fikk rollen som gjesteredaktør. Hele nummeret er dedikert til budskapet om å se barn, og er Erlik Oslo sitt mest solgte magasin i år, sier Art Director Zakarias Nadir.
– BleckOUT, med Iselin Saga på Regi og Mikkel Gulliksen som produsent har vært helt fantastiske i denne prosessen. De har stått på for dette, og fanget opp så mange engasjerte nordmenn som virkelig brydde seg om barna. På et tidspunkt kom politiet fordi noen hadde ringt inn en bekymringsmelding. Det er jo barns rettigheter i praksis, avslutter tekstforfatter Glenn Haugen.
Se også: Den usynlige byrden.