





Vi har over en lengre periode jobbet med å løfte Norsk Rockforbund ut av rockebåsen, og inn i konsertarrangørbåsen. For å få til det endret vi navnet og ga dem en mindre, mer kommunikativt tag, NKA. Samtidig som vi løftet og moderniserte utrykket deres i alle kanaler.
Scenen
Hovedidéen bak logoen var å løfte frem det omsluttende arbeidet NKA gjør rundt scenen og arrangementet. Den røde firkanten symboliserer scenen mens de lysegrå linjene, som strekker seg både bak og foran, symboliserer NKA og den jobben de gjør. Det var og et ønske om å presentere diversiteten på de norske scenene og vi lagde derfor en rekke med forskjellige logoer. Avhengig av hvilken aktør som kommuniserte og hvilken scene de representerte, kunne vi hente ut forskjellige symboler fra den dynamiske identiteten. Ved lansering ble det laget annonser som representerte deler av nøkkelmedlemmene til NKA, fra frivillige til artister og lokasjoner.
Involverte byråer

Anorak