Vann finner alltid nye veier
Vår oppgave ble dermed å få temaet «vann» til å harmonere med ”belønning for kundebevaring”
Aktuelt byrå

MediaFront

Gjensidige hadde 5 000 vannflasker de måtte bruke til noe. De bestemte seg for å sende dem ut som ”motivasjonsgaver” til alle rådgivere i selskapet, for å fortelle at de nå også ville bli belønnet for tid de bruker på å holde på kunder.
Vår oppgave ble dermed å få temaet “vann” til å harmonere med noe så konkret som ”belønning for kundebevaring”. En slags kreativ tvangstrøye, altså, så her måtte det fintenkes på tekst.
Løsningen ble en innledende tekst i brosjyren, som kobler vannets egenskaper med et matnyttig tankesett for rådgivere. Lett metaforisk innpakket, men utvetydig budskapsmessig.
For at dette ikke bare skulle bli et fiffig anslag, er resten av brosjyren skrevet i samme stil – et uvant grep i en bransje som er svært formell.
Et PS: Om innledningen skal vurderes alene, eller som del av den tekstmessige helheten i brosjyren, er egentlig opp til leselysten hos det enkelte jurymedlem. Godt håndverk er det åkke som.
4222-3313b-original.pdf
Involverte byråer

MediaFront