Vann finner alltid nye veier

Vår oppgave ble dermed å få temaet «vann» til å harmonere med ”belønning for kundebevaring”

33286 678a5 original

Gjensidige hadde 5 000 vannflasker de måtte bruke til noe. De bestemte seg for å sende dem ut som ”motivasjonsgaver” til alle rådgivere i selskapet, for å fortelle at de nå også ville bli belønnet for tid de bruker på å holde på kunder.

Vår oppgave ble dermed å få temaet “vann” til å harmonere med noe så konkret som ”belønning for kundebevaring”. En slags kreativ tvangstrøye, altså, så her måtte det fintenkes på tekst.

Løsningen ble en innledende tekst i brosjyren, som kobler vannets egenskaper med et matnyttig tankesett for rådgivere. Lett metaforisk innpakket, men utvetydig budskapsmessig.
For at dette ikke bare skulle bli et fiffig anslag, er resten av brosjyren skrevet i samme stil – et uvant grep i en bransje som er svært formell.

Et PS: Om innledningen skal vurderes alene, eller som del av den tekstmessige helheten i brosjyren, er egentlig opp til leselysten hos det enkelte jurymedlem. Godt håndverk er det åkke som.

4222-3313b-original.pdf

3388-9a008-original.pdf PDF, 5.274 MB
Last ned

Involverte byråer

21761 f97b8 original

MediaFront