
Kampanjen har som mål å bygge kjennskap til Intrum, samt å øke kunnskapen om hvorfor inkassotjenester eksisterer, og å vise den viktige rollen de spiller for økonomien vår og bedriftene som er en del av den, forteller Merkevareansvarlig Karen Buchar.
– Vi har vært en del av Intrum i fire år, men har først fått lov til å bytte navn nå på grunn av konkurranseregler. Lindorff og Intrum Justitia slo seg sammen 27. juni 2017 og ble til Intrum. Selskapet er til stede i 24 europeiske land, inkludert Norge. Vi tar med oss Lindorff-arven som vi er så stolte av, og vi skal fortsette å jobbe for å finne de beste løsningene – både for deg som trenger hjelp med å få betalt og for deg som trenger hjelp med å betale.
– Når vi nå bytter navn ønsker vi samtidig å posisjonere oss der vi bør være, som en viktig samfunnsaktør som holder økonomien vår i gang. Som markedsleder ser vi det som vår rolle å lede an veien til en sunn økonomi. Den langsiktige målsetningen for merkenavnet Intrum er at det, i løpet av to år, skal ha en hjulpen kjennskap på 45 prosent i det norske markedet. For å nå målet vil vi ved jevne mellomrom måle utviklingen og gjøre nødvendige justeringer underveis både i medieuttak og kanalmiks, avslutter hun.
– Da vi begynte å sette oss inn en bransje vi ikke har noe annet forhold til enn en litt stressende konvolutt i postkassa, fikk vi fort øynene opp for at det også finnes noen på andre siden av en inkassoregning, nemlig de som ikke har fått betalt. Faktum er at 90 prosent av alle norske bedrifter er små bedrifter med mindre enn fem ansatte, som er helt avhengige av å få betalt for jobben de gjør. Kjernen kampanjen består egentlig i å formidle dette på en troverdig måte som forhåpentligvis gir folk ett nytt perspektiv på den jobben Intrum gjør, sier teamet bak kampanjen, Lars Holthe og Peter Power.
«Beltestakk»
«Jazz»
«Valpekurs»
«Yoga»
Involverte byråer

Janne Espevalen
Rådgiver
Lars Holthe
Art director
Camilla von Borcke
Prosjektleder
Jakob Marky
Regissør
Øystein Dyb
Produsent
Benjamin Loeb
DoP
Eli Sandal
Post Produsent
Markus Tangre
Post Koordinator
Vebjørn Rakvaag
Conform
Heidi Bjørang
Medierådgiver
Andre involverte
Karen Buchar
Ansvarlig hos Intrum
Sarah Johannsen
Ansvarlig hos Intrum
Bunny Nooryani
Ansvarlig hos Intrum