Varsity lanserer nytt kampanjekonsept

Overdrive.Oslo og norske Varsity har vært ute i verden på jakt etter gode historier hos interessante folk. På reisen traff de fransk-marokkanske Laurent Cohen.

89662 ca8e2 original
89663 2fbad original
Bakomfilm - konsept.
89665 156de original
Bakomfilm fra settet.

Overdrive.Oslo og det norske caps-merket Varsity er i disse dager ute med nytt kampanjekonsept i forbindelse med lanseringen av ny sommerkolleksjon. Kampanjen har hovedfokus på historiefortelling fra ekte mennesker. I kampanjen møter du fransk-marokkanske Laurent Cohen, mannen som har skapt et helt unikt musikkhotell i ørkenen utenfor Marrakech.


– Varsity ønsket å fortelle en litt annen type historie enn hva de tidligere har gjort. Denne gangen skulle historien gjenspeile verdiene til deres, som er; ekte, autentisk, varm, spesialist og utforskende. Vi fant ut at den beste og mest troverdige måten å kommunisere disse verdiene på er å bruke en profil med sammenfallende verdier. Og selvfølgelig, en person som har en bra historie å fortelle, sier Sunniva Sandbu, produsent i Overdrive.Oslo.


Lidenskap for musikk


Filmen forteller historien om tidligere finansmann Laurent Cohen som jobbet 25 år i Geneve og Dubai før han ønsket å prøve noe nytt og utfordrende. Laurent har en sterk lidenskap for musikk og ønsket å dele denne lidenskapen med andre musikkelskere. Slikt ble hotellet The Source skapt.


– I believe music is the best media to communicate between all people in the world and since I didn’t know anything about hotels, I decided not to follow any hospitality management models but develop my own concept around my vision, forteller Laurent Cohen.


En tydelig rød tråd


Varsity er startet av to brødre og merket har i dag butikker i Oslo og St. Tropez, samt nyåpnet butikk i München.


– I denne kampanjen ønsket vi å dele historien til folk som inspirerer og deler samme verdier som oss. Det var også et ønske om skape mer variert innhold til forskjellige kanaler, med en tydelig rød tråd. Vi valgte derfor samme location for å både produktfoto, kampanjebilder, kampanjefilm og bakom materiale, sier Alexander Adams, grunnlegger av Varsity.


Overdrive.Oslo var ansvarlig for ide- og konseptutvikling, art direction og produksjonen. Kampanjen består av en kampanjefilm, fotoserie, produktbilder, behind-the-scenes film og foto, samt kreativt materiell til sosiale medier. Filmen er regissert av Tobias Frøystad.

Bakomfilm - konsept.

Bakomfilm fra settet.

Involverte byråer

92042 2807a original

Overdrive.Oslo