Innsikt viser at noe av det folk flest synes er aller mest stressende med å reise, er å skulle rekke flyet sitt. Til tross for at Flytoget jobber knallhardt for å sikre skyhøy punktlighet og null stress, så er det alltid en liten risiko for avvik i jernbanen. Ifølge Flytoget skal dette være deres problem og ikke ditt. Derfor har de Flygaranti inkludert i billetten. Den trer i kraft i de tilfellene passasjerer blir forsinket mer enn 30 minutter og ikke rekker flyet sitt. Hvis det skjer, dekker Flytoget billett på første mulige avgang dit de skal – uansett hva forsinkelsen skyldes.
– Dette er ingen nyhet. Faktisk har vi hatt det i alle år. Men vi synes at der var synd at så få kjente til denne fantastiske stress-reduserende fordelen som vi har drevet med på bakrommet siden oppstarten. Derfor har vi laget en helt ny reklamefilm med den hensikt å senke pulsen, og heller øke reiselysten. For når du går om bord på Flytoget, er du så godt som fremme, sier markedssjef Lotte Mathilde Queru, og legger til:
– Flytogets kundeløfte er «Det går alltid», og Flygarantien er en garanti for nettopp det. For de reisende er det ikke så teknisk, det er heller en visshet om at når du går om bord på Flytoget, så blir turen garantert noe av, fortsetter hun.
Det kreative uttaket handler om det øyeblikket man går fra reisenerver til glede og forventninger om hva turen vil bringe. Med Flygarantien kan det skje allerede i det man går om bord på Flytoget.
– Ideen handler om å vise alle de øyeblikkene en reise består av. Alle de øyeblikkene man gleder seg til som man ikke vet hva er ennå. Disse opplevelsene som man deler og tar med seg hjem er jo de øyeblikkene man husker best, sier de ansvarlige kreatørene Pål Høyer Andreassen og Magnus Høgberg Hansen i Anorak NoA.
Også filmselskapet Aparent har vært koblet på. – Samarbeidet mellom alle involverte har helt enkelt vært en drøm fra start til slutt. Fra innledende idémyldring til siste innspurt har samtlige vært såpass samkjørte om en felles visjon for å fremme Flygarantien, kommenterer produsent Lasse Nyhaugen.
Involverte byråer
Rune Roalsvig
Rådgiver
Jari Niklas Olsen
Strategisk Planner
Ellen Hilleren
Prosjektleder
Nokkvi Thorsteinsson
Motion Graphics
Niels Windfeldt
Regissør
Alexei Mokel
Line Producer
Henrik Pedersen
Klipp
Mika Aberra
DOP
Ola Austad
1st AC
Andre involverte
Lotte Queru
Ansvarlig hos kunde
Anders Even Jørstad
Ansvarlig hos kunde
Caroline Norenberg
Ansvarlig hos kunde