Verdige seremonier

Human-Etisk Forbund lanserer kampanjen «Alle fortjener verdige seremonier». Kampanjen fokuserer på de ulike seremonier som Human-Etisk Forbund tilbyr.

13999 32193 original
14000 550b1 original
14001 a617a original
14002 f7e14 original

Kampanjen er et ledd i satsningen på humanistiske seremonier som et tilbud til alle, samt en synliggjøring av Human-Etisk Forbund sitt mål om offentlig livssynsnøytralitet.

Virtual Garden er kommunikasjonspartneren til Human-Etisk Forbund. Seremoniene til HEF har tusenvis av deltakere og besøkende hvert år, og gir alle som ønsker et tilbud om å markere livets store hendelser på et humanistisk grunnlag.

Med over 70.000 medlemmer og 300.000 mennesker hvert år som er involvert i våre seremonier står Human-Etisk Forbund i en helt særnorsk stilling, sier rådgiver i Human-Etisk Forbund Marita Holmeset-Varpe.

Gir folk et valg. Vi ønsker å bruke seremoniene våre som en spydspiss for å fortelle hva Human-Etisk Forbund er og ikke er. I tillegg er målsettingen med kampanjen å verve flere medlemmer, både de som ønsker seremonier levert av Human-Etisk Forbund, men også å være synlig ovenfor alle de som er indirekte berørt av seremoniene våre. Ved å gi folk et valg, bidrar de humanistiske seremoniene til reell livssynsfrihet i Norge, sier hun.

Kommunikasjonsrådgiver Ole Petter Holen i Virtual Garden synes de er en spennende kommunikasjonsjobb. Selv om målgruppene til de ulike seremoniene er forskjellige, er det viktig å utarbeide et felles uttrykk som binder hele kampanjen og seremoniene sammen. Vi valgte derfor å vise mennesker i sin sårbarhet, universelle mennesker uten markører som plasserer dem i båser.

Kampanjen starter i slutten av juni og strekker seg over fire uker. I tillegg til bruk av printannonser, består kampanjen av bannerannonsering som leder inn til en kampanjeside der målgruppene kan finne mer informasjon om seremoniene til Human-Etisk Forbund.

Teamet i Virtual Garden har vært Nina Håvik, Nils Are Økland, Tove Rødde, Snorre Seim, og Ole Petter Holen. Foto: Guri Dahl.

Screenplay har bistått Virtual Garden med kampanjen. Begge selskapene er en del av A-Com Norge.

Involverte byråer

4176 62505 original

Screenplay Kommunikasjon