Forsvarets rolle var utydelig. Mange tenkte: Dette angår ikke meg.
Målet til kampanjen var derfor å relatere Forsvaret til de verdiene som betyr mest for oss, som individer og nasjon. En film stilte spørsmålet: Hva er det fineste vi har i dette landet?
Publikum kunne dermed delta i kampanjen direkte fra sin mobile enhet uten å måtte oppsøke kampanjesiden.
På kampanjesiden laget vi et eget område som løpende samler og viser alle bidragene merket #verdtåforsvare.
Fra kampanjesiden kan alle kommentere, dele og like enkelte bidrag, uten selv å bruke Twitter, Instagram eller Facebook.
Ved å ta eierskap til «verdtåforsvare» får Forsvaret mange ulike svar på spørsmålene filmen stiller.
Kampanjen er langsiktig, men har allerede skapt et bredt engasjement.
I tillegg til å forvalte engasjementet fra filmen skal kampanjen få flere til å velge en utdanning eller søke jobb i Forsvaret, og fortelle om det samfunnsoppdraget Forsvaret har på vegne av oss alle.
Dette gjør kampanjesiden i stor grad gjennom å presentere informasjonen gjennom film og møter med menneskene i Forsvaret.
8217-e83ef-original.pdf
8177-a584f-original.pdf
Involverte byråer
Hyper