Vi er Frender

Reklamekollektivet med ny merkevarekampanje for Frende Forsikring.

Frende kf

Frende er et annerledes forsikringsselskap, eid av flere lokale banker over hele Norge.

– Da Frende ble startet i 2007 var det for å lage et forsikringsselskap man selv ville være forsikret i, sier Thomas Birkeland, ansvarlig hos byrået.

Nå, over ti år senere, har Frende gang etter gang bevist dette ved å vinne produkttester, kundeservicepriser og blitt bransjeleder for fornøyde kunder (EPSI). I dag finnes det over 250.000 frender rundt omkring i landet.

Lettere og mer menneskelig forsikring

Den overordnede merkevarekampanjen er derfor basert på fellesskapet Frende - og deres felles verdier, som bygger på inngående innsikt utført av Brandity.

– I kampanjen la vi bort typisk forsikringsprat og etablerte samtalen om forsikring med et språk og situasjoner som er lett å forholde seg til. Som for eksempel at forsikring burde være like lett og god som bestefar, sier Susanne Svendsen i Reklamekollektivet.

Filmene er produsert av På Film i regi av Ole Marius Elvestad.

Involverte byråer

Brandity Kreativt strategibyrå
I

Ina Stølen

Strategisk rådgiver

A

Andy Sisco

Strategisk rådgiver

Carat Norge a.s Mediebyrå
A

Alexander Elvik

Leder Carat Vest

N

Nadia M. Corneliussen

Client Lead

A

Asbjørn Mitusch

Digital Lead