Vi er Frender
Reklamekollektivet med ny merkevarekampanje for Frende Forsikring.
Aktuelt byrå

Reklamekollektivet

Frende er et annerledes forsikringsselskap, eid av flere lokale banker over hele Norge.
– Da Frende ble startet i 2007 var det for å lage et forsikringsselskap man selv ville være forsikret i, sier Thomas Birkeland, ansvarlig hos byrået.
Nå, over ti år senere, har Frende gang etter gang bevist dette ved å vinne produkttester, kundeservicepriser og blitt bransjeleder for fornøyde kunder (EPSI). I dag finnes det over 250.000 frender rundt omkring i landet.
Lettere og mer menneskelig forsikring
Den overordnede merkevarekampanjen er derfor basert på fellesskapet Frende - og deres felles verdier, som bygger på inngående innsikt utført av Brandity.
– I kampanjen la vi bort typisk forsikringsprat og etablerte samtalen om forsikring med et språk og situasjoner som er lett å forholde seg til. Som for eksempel at forsikring burde være like lett og god som bestefar, sier Susanne Svendsen i Reklamekollektivet.
Filmene er produsert av På Film i regi av Ole Marius Elvestad.
Involverte byråer
Ina Stølen
Strategisk rådgiver
Andy Sisco
Strategisk rådgiver
Alexander Elvik
Leder Carat Vest
Nadia M. Corneliussen
Client Lead
Asbjørn Mitusch
Digital Lead