Vi er Frender
Reklamekollektivet med ny merkevarekampanje for Frende Forsikring.
Aktuelt byrå
Apriil Reklame
Frende er et annerledes forsikringsselskap, eid av flere lokale banker over hele Norge.
– Da Frende ble startet i 2007 var det for å lage et forsikringsselskap man selv ville være forsikret i, sier Thomas Birkeland, ansvarlig hos byrået.
Nå, over ti år senere, har Frende gang etter gang bevist dette ved å vinne produkttester, kundeservicepriser og blitt bransjeleder for fornøyde kunder (EPSI). I dag finnes det over 250.000 frender rundt omkring i landet.
Lettere og mer menneskelig forsikring
Den overordnede merkevarekampanjen er derfor basert på fellesskapet Frende - og deres felles verdier, som bygger på inngående innsikt utført av Brandity.
– I kampanjen la vi bort typisk forsikringsprat og etablerte samtalen om forsikring med et språk og situasjoner som er lett å forholde seg til. Som for eksempel at forsikring burde være like lett og god som bestefar, sier Susanne Svendsen i Reklamekollektivet.
Filmene er produsert av På Film i regi av Ole Marius Elvestad.
Involverte byråer
Apriil Reklame
Ina Stølen
Strategisk rådgiver
Andy Sisco
Strategisk rådgiver
Alexander Elvik
Leder Carat Vest
Nadia M. Corneliussen
Client Lead
Asbjørn Mitusch
Digital Lead